Blogger Layouts

Friday, December 10, 2010

Result Exam : Alhamdulillah Syukur Atas Kurniaan Ilahi

بسم الله الرحمن الرحيم
 Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Assalamualaikum w.b.t..
Alhamdulillah... Bersyukur yang teramat sangat atas segala kurniaannya.. masih dalam keadaan terkejut dan rasa cam tak berapa percaya dengan apa yang telah saya terima hari nie.. masih tertanya-tanya lagi.. Yeke nie?? adakah saya bermimpi atau ini memang benar2 kenyataan?? (tampar muka cikit).. Owh Ya, Subhanallah saya tak bermimpi, inilah kenyataannya.. (jap, ada ke orang tengah mimpi boley tengok result exam??..dah stop it jangan nak merepek)
Sejak dari semalam nak tengok result tapi tak dapat.. (semalam memang tak sempat nak check pun sebenarnya..hehe) Ingatkan result kuar 10hb..so relax je la dulu.. Tenangkan menanti debaran keputusan exam diumumkan keesokannya.. Tiba2 dapat message dari kawan.. Dia kata dah tengok Result ke belum?? Alamak da kuar ke?? (debaran telah melanda diriku) Mula2 dengan penuh debaran dan kekuatan semangat yang ada..buka UiTM Student Portal dengan Bismillah.. Ya Allah banyaknya halangan nak tengok result.. server down da.. Bese la yang kami lalui bila nak tengok result tiap2 sem.. Server Down punya sebab student UiTM ramai sangat..Semua menggunaka satu server yang sama mana taknya server tue down.. huhu..


Nampaknya tengok esok je la.. 10hb.. tiba2 pagi2 da excited nak tengok.. Dugaan lagi.. dah berjaya Login tapi xde application untuk exam result.. lagi satu application Mini Transkrip pun xde juga.. Bese kalau server down boleh tengok je kat MINi Transkrip tue.. Pastu tengok kawan2 kat FB asyik pasal Result je.. Jeles la plak dorang dapat tengok.. Ada sorang kawan nie post status dia kata Tengok kat Email.. UiTM send via email..

Takutnyer nak buka.. rasa seram sejuk pun ada.. nak lari pun ada.. "Ya Allah jika ini yang terbaik buatku aku redha dengan Rahmat-Mu..Segalanya ku terima dengan Ikhlas".. tenung je logo UiTM tue lama gak la, rasa cam xberdaya nak hold scroll mouse tue ke bawah.. Tiba2 seperti ada yang berbisik ditelinga.. "KUatkan semangat Yatie..Terima segalanya dengan hati yang ikhlas.. Tenang dan Sabar"..

Nak tau nie.. Tapi sebelum tue siap2 pejam mata.. Bismillahirrahmanirrahim... Dengan penuh debaran..
Ya Allah betul ke semua nih??? saya dapat pointer 3.87 untuk kali pertama dan untuk kali pertamanya juga saya tersenarai dalam Dean List (Anugerah Dekan).. Sekaligus CGPA saya terus naik dari 3.12 ke 3.31. Alhamdulillah, syukurku pada-Mu Ya Allah.. segala-galanya tak dapat digambarkan dengan kata2.. Hanya Tuhan yang Tahu..

Exam Sem 4 nie agak 'killer' gak la subject.. sebab semua teori..kena setting otak baik punya biar tak mereng time exam.. Penawar (As-Syifa') ialah jangan ponteng kelas walaupun sekali.. Focus lebih time lecturer mengajar walaupun masa tue dah terbayang tilam dan bantal.. hehe.. By the way, masa exam week sem nie memang sangat2 menguji keimanan dan kekuatan semangatku.. Allah saja yang tahu.. Kawan2 nampak saya diluaran sebagai seorang yang Happy dan ceria2 sokmo.. tapi sebenarnya dalam Hati tersimpan satu Rahsia yang mereka tak pernah tahu.. Memang tak nak bagi kawan tau pun.. tak nak ganggu mood study dorang.. Biarlah saya layan perasaan saya sendiri..

Alhamdulillah.. walau macam2 dugaan yang melanda.. bersyukur sebab diri ini punya semangat yang kuat.. Sematkan dalam hati yang saya kena tabah dengan segala ujian dan dugaan yang Allah beri, bersabarlah segalanya pasti ada hikmah dari-Nya.. dan selalu motivasikan diri untuk bersikap positif, jangan mudah putus asa.. kalau bukan diri sendiri yang kuat dan tabah sampai bila kita takkan mencapai kejayaan..

Usaha Tangga Kejayaan!!!


"Andai Ditakdirkan Kecemerlangan itu Dari ALLAH,
Andai Ditakdirkan Kegagalan itu Juga Dari ALLAH..
Tapi INGATLAH walau kita Cemerlang atau tidak,
Hakikatnya Kedua-dua itu Ada Hikmahnya.
Moga Kita tidak Kecundang dengan Ujian yang Diberikan ALLAH..
dan Yang Penting kita TELAH BERUSAHA yang
Terbaik dengan KUDRAT dan IRADAT yang Diberikan ALLAH!!
Man Jadda Wajadda.."

Waallahu'alam..

No comments:

Post a Comment

Daisypath Happy Birthday tickers