Blogger Layouts

Sunday, December 29, 2013

Sabarlah Hati

Semakin nak Viva ni..hari2 sibuk dengan thesis..
Semakin aku diuji dengan macam2 dugaan..
Petunjuk yang bukan2..
Mungkin aku yang terlalu banyak berfikir..
Dan mungkin juga aku cemburu..oppsss
Kadang2 stress..
But Please Stay Calm and See..
Dont make any bad assumptions and decision..
Nanti tak pasal terus hilang teman..
Sabar..sabar dan sabar..
Tunggu masing2 Officially Finish Study..
Tak lama lagi..2 weeks onwards is officially end.

Dah banyak kali cuba elak xnak fikir
Tapi perasaan ingin tahu membuak2..
Tabahkan hati je la..
Lepas semua settle dan masing2 tiada komitmen pada belajar..
Baru boleh mula proses penyiasatan..
*Wah nak tukar profession jadi polis la..

Banyak fikir jadi mereng..tu yang merepek dan suka buat andaian bukan2
Teruk perangai camni..

Harapanku Padamu:

Sunday, December 22, 2013

Now I Am Really Hurt..

Jangan ditangisi sebuah pertemuan..
Jangan Menyesali sebuah pertemuan..
Kerana di situ terkandung sebuah hikmah..
Yang mungkin kita sendiri susah untuk memahami..
Tapi itulah kurniaan dari Allah..
Rahsia yang kita sendiri tidak tahu dan tidak mengerti..
Semakin lama kadangkala terasa semakin tidak mampu untuk menghadapinya
Walau cuba bertahan dan cuba untuk kuat semangat menghadapi semua ini
Namun aku hanyalah insan biasa yang punya hati dan perasaan
Bukan untuk menidakkan nikmat pertemuan yang Allah berikan
Tapi aku punya kelemahan sendiri..

Bukan aku mengalah tapi tak sanggup untuk menyakiti hati sendiri..
Kerana terluka banyak luka di hati..
Jika bukan kerana semangat yang kuat dan tabah pada kehendak-Nya
Aku masih mampu meneruskan perjalanan kehidupanku

Mungkin dirinya belum betul2 mengenali diriku..
Kerana aku bukan seperti wanita2 yang pernah kau kenali suatu ketika dahulu
Tapi tak mengapa..biarlah tidak dikenali..
Biarlah Allah tahu rahsia hatiku..
Mungkin sukar untukku pergi jauh..
Namun aku terpaksa..kerana ku tahu
Aku hanyalah seorang kawan
Tak lebih dari itu baginya..
Andai diberi 10 orang wanita untuk dipilih..
Aku adalah orang terakhir yang menjadi pilihan
Dan mungkin pilihan terakhir kerana terpaksa..

Sungguh aku bukan kemewahan harta benda yang kau ada
Tapi aku hanya mengharap secebis kasih sayang dan perhatian 
Dari pemilik tulang rusuk yang mampu menjaga dan membimbingku ke jalan yang di redhai Allah

Mungkin kau masih tidak mengerti siapa aku..
Maafkan aku..
Kerana aku terasa hati padamu..

Friday, December 20, 2013

Sabarlah Duhai Hati

Salam Jumaat..Penghulu Segala Hari..
Semoga Hidup Kita diberkati.. Insha Allah..



Semoga ia menjadi motivasi untuk diriku..
Seandainya kita menginginkan sesuatu..
Mintalah pada pemilik hati yang hakiki..
Kerana Dia yang lebih tahu segala2nya..
Dia-lah yang membolak-balikkan hati kita..
Dia juga lah yang memegang hati kita..

Mudah2an dengan doa..
Dan restu yang Allah berikan kepada kita..
Mudah2an apa yang diharapkan menjadi kenyataan..
Hanya Allah yang mampu mendekatkan dan menyatukan hati2 kita..

Semoga ada jalan yang terbaik buat kita..
Sabarlah Duhai Hati..!!

Thursday, December 19, 2013

Dugaan

Dugaan..Dugaan..Dugaan..Ujian..Ujian dan ujian..
Praktikal dah berakhir.. 20weeks mission complete..Alhamdulillah..
Tapi perjuangan masih belum selesai..
Thesis dan Viva.. Oh My God!!


Dalam minggu sangat hectic ni la..dugaan datang melanda..
Allahu Akbar..betul2 mencabar diri ni..
Tapi tetap cuba kuatkan semangat untuk sebuah kejayaan..
Mudah2an dengan keyakinan dan kekuatan semangat yang diberikan..
Segala Usaha yang dicurahkan membuahkan hasil
Mudah2an disebalik dugaan ada hikmah disebaliknya..
Mengharap ada kejayaan yang cemerlang dalam pelajaranku..
Amin

Dugaan diakhir semester..tahun terakhir pengajian..
Minggu terakhir praktikal..gusi bengkak sebab gigi bongsu tumbuh..
Alahai senget sebelah pipi ni haa..
Nak surut bengkak tu kemain lama..
Sekali dengan package demam..nasib baik tak teruk..
Sebab kalah dengan sakit gigi..
Baru nak baik sakit gigi ni..
Datang pula selesema + sakit tekak..
Penangan minum ais dari air xmasak..mungkin..
Sabar je la..semua ni dugaan..
Mudah2an sakit ni adalah sebagai kifarah dosa2 ku yang lalu
Insha Allah..

Apa2 pun..syafakillah untuk diri sendiri..
Mudah2an kuat semangat untuk menyelesaikan segala tugasan..
Semoga kejayaan menjadi milikku
Amin

Wednesday, December 4, 2013

Wordless Wednesday..!!



But actually Thanks for make my day.. Trying hard to be understanding and care about you.. May it has been the chosen one for me.. Insha Allah.. I hope so..