Blogger Layouts

Thursday, September 23, 2010

Maafkan ku Wahai Teman

Assalamualaikum..
Salam Syawal..

"Maaf, Ku tak bisa memilih dirimu....

Ku tak sesempurna yang kau impikan...

Maaf..Maaf..Maaf..

Mungkin selama ini ku mengganggu dirimu dan kehidupanmu.."

Pernah tak kita terfikir untuk mengganggu hubungan orang lain atau jadi 'perampas' kebahagiaan orang lain..?? tak pernah dan tak ingin sama sekali kan...?? Hakikat kehidupan kan kadangkala kita bernasib baik kadangkala sebaliknya... Selalu diperkatakan.. dalam persahabatan perlu ada kejujuran..namun disebabkan ketidakjujuranlah menyebabkan terjadinya perkara ini.. Susah sangat ke nak berterus-terang dan cakap... "Maaf, hati saya telah dimiliki.. kita berkawan je la.." susah ke nak cakap camtu..

Kecewa sangat-sangat.. tak dapat nak gambarkan apa yang kita rasa.. Alhamdulillah walaubagaimanapun Allah masih berikan kekuatan dan ketabahan atas segala apa yang berlaku... Pasti ada hikmahnya kan.. Pasti ada sesuatu yang Allah ingin tunjukkan pada kita.. itulah sebabnya kita diuji dengan macam-macam benda.. tapi Allah tak pernah bagi dugaan yang kita tak mampu hadapi walau kita selalu rasa beratnya dugaan ini.. Tapi sebenarnya setiap masalah tue ada penyelesaian.. tak pernah lagi kita tak jumpa petunjuk dan jalan penyelesaiannya..

Alhamdulillah setakat ini Allah dah bagi petunjuk-petunjuk yang positif.. Kebenaran telah terbukti jua kan.. Lihatlah!!.. Allah Maha Pengasih Maha Penyayang.. Walaupun tidak pernah mengetahui perkara sebenar dari yang berkenaan.. tapi dengan doa, usaha dan tawakal kepada Allah selalu.. Allah pasti menolong.. Aku redha dan ikhlas atas segalanya..


Maaf..Maaf..Maaf..
mungkin ku tak akan menjadi Bidadarimu..

kerana mungkin ku tak sempurna dimatamu..

banyak lagi kekurangan pada diriku..

ku masih perlukan Tarbiah yang lebih sempurna..

ku sentiasa berusaha memperbaiki diri..


Maaf..Maaf..Maaf..

Andai selama ini..
ku pernah mengguris hatimu..

Maafkan aku..
ku hanya insan biasa yang kadangkala tersasar juga,..


Terima kasih atas pesanan dan nasihatmu..

aku bangga memiliki sahabat sepertimu..

bersahabat denganmu..
sentiasa membawaku mengingati Allah..

Akan ku kenang persahabatan ini..

sampai bila-bila..


Ku doa dirimu bahagia..

dengan apa kau pilih..

Mudah-mudahan ada Bidadari Solehah untukmu..

Amin..
Semoga bahagia Dunia dan Akhirat..






Saturday, September 11, 2010

EID MUBARAK

Assalamualaikum...
Salam Eid Mubarak...

Alhamdulillah... dah masuk hari kedua kita menyambut hari kemenangan, hari lebaran yang mulia ini.. dalam kemeriahan kita beraya nie jgnlah kita lupa pada yang tak upaya juga yang tak dapat menyambut hari raya bersama-sama dengan keluarga dek kerana kekangan tugas yang harus diselesaikan.. Walau apapun kemeriahan hari raya ini harus disambut dengan kegembiraan walau jauh di pernatauan...

Syukur ke hadrat Ilahi kerana masih memberi peluang untuk bertemu lagi dengan Ramadhan dan Syawal pada tahun ini.. Rasa sedih juga sebab terpaksa meninggalkan Ramadhan Al-Mubarak sekali lagi untuk tahun ini.. Ntah dapat berjumpa lagi ke tak Ramadhan akan datang.. Harapnya dapatlah berjumpa lagi.. InsyaAllah..

Ramadhan kali ini gembira sangat sebab masa terluang terisi dengan macam2 aktiviti.. Alhamdulillah.. tapi kebanyakannya adalah majlis berbuka puasa la.. Iftar disekitar kolej je la.. Usrah pun ada juga.. cuma hari tue je tak dapat nak join Iktikaf kat Masjid UKM diatas sebab2 yang tak dapat yang dielakkan.. xpela mungkin lain kali dapat ikut.. Mungkin lepas ada macam2 program.. hehe.. Setelah ikut kawan join Pembina nie seronok pulak rasanya.. dapat jumpa kawan2 baru.. dapat kongsi pengalaman.. macam2 lagilah.. Rasa ada ketenangan disitu.. bukan nak kata sebelum tak dapat ketenangan.. tapi sekarang dah menemui cinta sejati.. ~cehh ayat~..

Tue cerita bulan Ramadhan.. bulan Syawal yang baru 2 hari disambut nie pun.. ada macam2 cerita.. Tahun nie beraya kat rumah sendiri dulu.. untuk sekali lagi.. xdapat nak raya pertama kat rumah atok dan nenek sebelah mak.. sebab kat sini ada atok sebelah ayah.. lagi pun biasanya atok dengan nenek sebalah mak kalau kita satu family xdapat raya kat sana.. mereka pasti datang kat rumah.. tue yang bestnye.. Alhamdulillah atok dengan nenek masih diberi kesihatan dan kekuatan yang baik untuk berhari raya bersama-sama anak2 dan cucu2nya..

Tak kurang juga keluarga sebelah ayah.. keluarga sebelah ayah nie terlalu besar.. A big's Family.. bukan besar ape pun.. kakak dan abang ayah saya ada keluarga yang besar..biasa lah orang dulu2 kan berkahwin awal.. ayah nie kira anak yang bongsu dan jarak usia antara adik beradik tue jauh beza.. kiranya masih ayah kecil2 lagi kakak dan abangnya sudah berkeluarga.. dan sekarang atok pun dah naik pangkat dari moyang kepada yang seterusnya.. apo ek namo ea.. tak tahula nak sebut.. ape2 je la yang penting atok masih sihat lagi.. walaupun dah tak mampu kaki tue nak berjalan.. Alhamdulillah atok masih diberi peluang untuk berhari raya bersama-sama kami disini..

Bila keluarga dah besar.. rumah yang besar nie pun rasa macam xmuat je.. maklum je la budak-budak kecil ramai... anak buah la paling ramai.. meriah je rasa.. ee geram je tengok budak2 kecik.. urmm bila la nak ada family sendiri camtu.. huhu.. teringinnya nak ada keluarga besar camtu.. haih dah masuk bab kahwin dah nie.. syurrhhh..

Yang paling bestnye raya nie.. sebab masih lagi dapat duit raya walaupun dah besaq panjang.. ingat tak dapat dah.. ada lagi rupanya.. rasanya tahun nie lebih banyak collection dari tahun lepas.. hehe.. semua dah dapat la tue.. cuma satu je xdapat2 lagi.. ditunggu-tunggu sampai penat menunggu tak muncul jugak.. hmmm ape lagi kakak ipar la.. bila ntah nak ada kakak ipar.. teringin jugak nak kakak.. tu la sedihnya kalau orang xde kakak.. pinjam kakak orang lain je.. huhu.. xpela maybe setahun dua nie kot.. tuan punya badan tengah kumpul duit.. bukan senang nak tanggung anak orang.. hehe..

Apa2 pun nak ucapkan,,,,

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR DAN BATIN..

MINAL AIDIL WAL FAIZIN..
MOGA BERJUMPA LAGI LEBARAN AKAN DATANG
INSYAALLAH..