Blogger Layouts

Wednesday, October 30, 2013

Weakness Wednesday

Selalu ditemani air mata sejak akhir2 ni..xtau kenapa..macam ada sesuatu yang membuat hati sayu dan sedih.. cuba untuk tahan..tapi tak mampu dan akhirnya biarkan ia mengalir sendiri.. dengan harapan akan muncul sesuatu yang lega dan lapang di fikiran..

Allahu Akbar hanya engkau yang tahu dalam hatiku..apa yang tersirat disebalik kesedihan ini.. Mudah2an aku mampu untuk bertahan dan kuat semangat mengharungi kehidupan ini..

Setiap kali sedih dan hati tak gembira..selalu sangat berpura-pura biasa dihadapan orang lain terutamanya kawan2..tapi sebenarnya hanya tuhan yang tahu.. tak sanggup tengok mereka sedih juga sebab masalah diriku..

Tapi bila mengadu pada-Mu Ya Allah aku tak mampu..dengan sendirinya air mata mengalir dengan laju.. Ya Allah Engkau tempatku mengadu..Tempat untukku mengumpul kekuatan demi meneruskan sebuah kehidupan. Biar tiada siapa yang memahami diriku, namun tidak sanggup untuk hilang cinta Allah..

Semoga aku kuat menghadapi apa yang sedang berlaku ini..Mudah2an doa2 ku di makbulkan..Amin

Bukan kemewahan dan harta benda yang bertimbun yang ku harapkan namun cukuplah dengan kasih sayang dan perhatian seikhlasnya dari hati yang suci dan rela.

Saturday, October 26, 2013

Saturday Moment : Budak Kecik Dah Gemuk??? Errr..

Assalamulaikum Everyone..
Saturday or Sunday I wil see my roomate will sleep again after Subuh..but mine..Kau mmg mata lalat, celik mata dah xblh pejam balik..Ok fine. Abaikan je dia. Xpenting.

Apa yang penting adalah saya dah kena tegur dengan sorang akak staff kat Ofis..masa dia sembang2 tiba2 gelak tengok muka saya..errr kenapakah? Pastu dia cakap "Pipi Yati dah naik" Errr..masa tu saya tak senyum pun, hanya fokus pada cerita akak tu..Balik rumah tak puas hati cari timbang rommate..Then.. 2kg?? Fikir balik timbang ni tipu ni..dah rosak kot. Ok fine. Abaikan sebab tak rasa perubahan yang saya dah berisi. Boleh katakan setiap hari timbang berat, xkisahlah sebelum makan atau selepas makan.. Hasilnya.. Sama..tak berubah ye..

Akhirnya terima je la hakikat yang kau dah gemuk sekarang..gemuk kat mane..Pipi je..ok sekian terima kasih. Tapi sebenarnya Happy juga sebab saya adalah seorang yg susah nak naik berat badan..Bagi je la makan apa pun..tetap sama hasilnya. Tapi tak tahu lah kenapa kali ini..Ada hasilnya sikit.

Mungkin bila balik keje..cari makanan..suka masak benda yg boleh membahagiakan perut..pastu malam makan lagi..lepas makan tidur..atau mungkin saya sedang bahagia..Hahaha..tettttt..Biarlah rahsia..