Blogger Layouts

Sunday, July 31, 2011

Ramadhan Datang Lagi..!!

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan..
Selamat Menyambut Ramadhan!! ^_^
★═══════ ●❤● ═══════★★═══════ ●❤● ═══════★★═════
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ

“Hai orang2 yang beriman, diwajibkan bagimu berpuasa, sebagaimana telah diwajibkan pada orang2 sebelum kamu. Mudah2an kamu bertakwa” (Al -Baqarah:183)
★═══════ ●❤● ═══════★★═══════ ●❤● ═══════★★═════

Saturday, July 30, 2011

Awak, Kenapa Kahwin dengan Saya?

"I'M MARRYING YOU BECAUSE OF ALLAH AND THE ANSWER REMAIN THE SAME FOREVER"
TERHARU BILA BACA KISAH INI..
SUATU HARI NANTI MUNGKIN ADA SESEORANG YANG MAMPU PEMIMPIN DAN PEMBIMBING DIRIKU KE JALAN ALLAH.. DAN DAPAT MENERIMA DIRIKU INI APA ADANYA.. MAMPU MENJADI IMAM BUAT ISTERI, ANAK-ANAK SERTA KELUARGA INSYAALLAH.. 
~PENCARIAN MENCARI PEMILIK TULANG RUSUKKU~

**********************************************************************************
"Aku terima nikahnya Fatimah Az-Zahrah binti Mohamad Nasir dengan mas kahwin RM80.00 tunai".
Dengan sekali lafaz, aku kini sah bergelar isteri. Lidahku kelu tidak mampu berkata apa-apa. Perasaanku bercampur baur. Pipiku terasa hangat dan basah. Aku tidak pasti mengapa air mataku jatuh sedangkan aku sepatutnya gembira dengan pernikahan ini.

Salah ke ambil Bidang Perniagaan??

Ramai yang tak percaya saya akan ambil bidang yang orang tak pernah terlintas difikiran..bahawasanya saya takkan ambil bidang nie.. Kenapa orang susah nak percaya yang saya ambil bidang PERNIAGAAN.. kenapa ye?? 1000 persoalan bermain difikiran.. Kenapa..kenapa dan kenapa??

Mungkinkah disebabkan oleh perwatakan saya yang agak pendiam, kurang pandai dengan orang sangat dan agak pemalu.. Bila orang tanya satu jawab satu.. Mungkin ada betulnya sangkaan orang2 tersebut.. tapi tak salahkan untuk membuat ANJAKAN PARADIGMA dan BERFIKIR DILUAR KOTAK ATAU DILUAR JANGKAAN BIASA.. hidup perlukan perubahan..tak semestinya kena berada ditakuk lama sahaja..kalau macam tue gayanya.. orang lain dah sampai ke bulan kita masih terkedek-kedek nak ikut..tue pun tak lepas2 lagi..
 Terkejut mak you..!!

Friday, July 8, 2011

KURUS itu juga Ciptaan Allah


"Kau kurus sebab tue takde pakwe.."
errmmm terdiam seketika..cuba membayangkan jika kita yang berada dalam situasi tersebut..
sedih?? terkejut?? terhina?? rasa nak lempang orang tue pun ada gak kan??

betul ke pernyataan itu yang mengatakan orang yang kurus xde pakwe..
nak tergelak pun ada..
ada juga rasa terkena dan terasa..sebab saya adalah diantara yang sedemikian..
memandai buat kenyataan sendiri.. janganlah hina dan menyinggung perasaan orang lain.. cuba letakkan diri sendiri kat tempat orang itu, apa yang kita rasa.. sama kan??
tak kisahlah kalau nak berbangga dengan kelebihan diri tapi janganlah sampai menyakitkan hati orang..
Cukuplah 'Good Looking' yang diri sendiri ada..