Blogger Layouts

Wednesday, February 27, 2013

Kekuatanku

Dalam berkawan mesti akan terjadi bila kawan kita ada masalah mengadu masalah mereka kat kita..pillow talk katanya. Jadi kaunselor tak bertauliah dah selalu sangat. Banyak betul dengar dan simpan masalah orang. Maafkan saya, saya bukanlah pakar motivasi atau kaunselor terhebat..tapi apa yang saya boleh bantu saya cuba untuk tolong..kalau tak, hanya nasihat yang boleh diberi.

Selalu sangat jadi tempat mengadu, tak tahu kenapa. Hanya mereka je yang tahu. Kerana saya tahu kelemahan saya di mana. Memang saya selalu tunjuk macam saya tiada masalah pun depan mereka tapi hanya Tuhan saja yang tahu isi hati saya. 

Sunday, February 24, 2013

Maaf..Bukan Sombong Tapi Pemalu

Banyak betul pertanyaan dan kata2 dari orang luar yang mengatakan saya ni sombong.. Oppsss tak memasal dapat title baru..

Okay nak ditegaskan di sini pada kawan2 yang belum mengenali diri ini..Maaf sebenarnya saya bukan sombong tapi saya ni pemalu sikit dengan orang yang saya tak pernah jumpa. and I am not talking to the stranger..sebab tu kalau kawan2 saya jumpa saya kat luar tolonglah tegur saya dulu..sebab saya memang 'quite shy' sikit bab2 approach orang..tegur pun saya tak pandai..tapi sedang mencuba..Alhamdulillah sekarang nak tegur orang dah boleh cuma bab tegur lelaki dulu je tak pandai..I'll always keep in silent at first..tak pandai memulakan kata2..kalau orang tu senyap saya pun senyap la..tapi kadang2 tanya juga la..tapi perlukan masa.

Thursday, February 21, 2013

23rd Already..!! Alhamdulillah

Alhamdulillah..
Mengimbas kembali..
Pada 21 February 1990, Bersamaan 25 Rejab 1410
Di pagi hari Rabu yang indah..
Maka lahirlah seorang insan yang menjadi penyeri keluarga
Yang diberi nama NURUL HARYATI
Permata kedua buat Ayahanda BASIRON@ABDULLAH
dan Bonda HAMIMAH

Monday, February 18, 2013

Istikharah Cinta

Alhamdulillah..Semalam.. 17/02/2013
Tahniah buat Sahabat tersayang..Ain..Semoga kekal hingga ke akhirnya..Amin..
Tak boleh cerita lebih2 sebab ni baru tunang..

Sunday, February 17, 2013

Marah

Marah???!!! Anda pernah Marah?? Biasa marah2..Tentu sekali jawapannya 'YA'. Tipu sangat kalau kita manusia hidup yang tak pernah marah. Ada Ke?? Mustahil untuk percaya.
Marah adalah sifat semulajadi manusia yang dijadikan oleh Allah dengan berbagai-bagai ragam dan juga perasaan..Salah satu perasaan adalah MARAH. Dan tahap marah seseorang adalah berbeza-beza..Ada yang suka marah sampai lebam..tersangat la marah. Ada yang marah biasa2 je..Bak kata orang marah2 sayang je. Ada juga yang suka marah siap dengan tangan kaki sekali jalan. Dan macam2 lagi gaya orang yang sedang marah.

Friday, February 15, 2013

You Always Make Me Nervous

Oh Exam Result.. You make me my life ended.. Nervous so much..
Bila UiTM post kat FB camni..bertambahlah nervous akaq you..
Memang xla nak tunggu pukul 12 a.m on night untuk tengok result..Jadi buat keputusan untuk tidur je la..Esok baru tengok result..(Padahal takut sebenarnya) Untuk cari kekuatan dulu jadi esok pagi kita jumpa ye student portal..Oh no..Better Check your email..More faster than student portal.

Esoknya masih tak nak tengok lagi tapi walau macam mana sekalipun kena hadapi juga sebarang kemungkinan..dup dap dup dap..Macam ada dalam fikiran ini.. Fikir bukan2 je..Hishhh Istighfar banyak2.

Thursday, February 14, 2013

Generasiku Kini

Termenung ku di jendela
Tersedar seketika dari lamunan
Terfikir pada sebuah kehidupan
Generasiku kini
Mengapa terlalu banyak khabar duka
Apakah mereka jahil
Sehingga tidak mampu membezakan
Yang benar dan yang salah
Keganasan di sana sini
Maksiat semakin berleluasa
Mengapa generasiku..Mengapa
Begitu mudah mawar sucimu dirobek
Oleh mereka yang haram buatmu
Bukankah lebih indah

Tuesday, February 12, 2013

Kurus..Bukan Masalahnya..

Alhamdulillah Syukur..Luckily I am happy to be thin!!! Even there's any people out there keep on talking..talking & talking..blablablabla..Why you so thin??? Makan banyak2 la bagi gemuk sikit..ko ni tak makan ke..kurus je..

Even so many thing around me..make me stress, messy with this problem..actually to be grateful because of I am excluded in the list who nominate in contributed obesity in Malaysia. 

Monday, February 11, 2013

Tahniah Buat Mereka

Assalamualaikum w.b.t..
Alhamdulillah masih lagi diberi peluang untuk terus bernafas di Bumi Allah ini.

Bersyukurlah sejak2 akhir2 ni..Banyak sangat post2 dari sahabat yang dikenali tidak kiralah yang rapat ataupun teman biasa..Masing2 ada yang dah selamat bertunang dan ada juga yang telah selamat bernikah, mendirikan mahligai indah bersama pasangan masing2..

Alhamdulillah dan tahniah diucapkan kepada mereka..dengan ucapan semoga berbahagia hingga ke Syurga..Barakallahufikum.

Suka nya tengok orang lain dah bertemu dengan pelengkap hidup masing2..agak2 bila pula giliran saya ya..Masih tercari-cari jawapan itu..semua itu rahsia Allah..Kita hanya merancang tapi Tuhan yang menentukan segalanya..Segalanya mungkin terjadi..Kun Fayakun!!

Sunday, February 3, 2013

Syukur Atas Kurniaan-Nya

Being A Great Person.. Being a Good Muslimah
Kalau dengar nampak macam hebat kan..?? Tapi sebenarnya itu yang sepatutnya kita.. Being You as you Are. Kadang2 kita jadi baik orang mengata..jadi jahat lagi lah orang teruk mengata..Nak jadi macam mana lagi..Nak jadi baik kena kuat semangat dan jadi diri sendiri dulu..barulah kita tak goyah dengan kata2 orang lain..Almaklum la manusia dilahirkan berbeza-beza sebab itu kita unik. Tak sama dengan orang lain xde prototype ataupun photocopy. Kita hanya pernah jumpa yang hampir seiras dengan kita tapi berbeza perwatakan dan juga sebaliknya. Unik kan? Itulah ciptaan Allah..

Pernah tak kita dengar orang cakap "aku tak boleh bagi nasihat lah, aku bukan baik pun..kau lah..kau kan baik, kuat agama.." Erkkk kena tunggu baik ke baru boleh nasihat orang ke?? Fikir jap..Kalau macam tu sampai bila boleh nasihat orang, kalau ada orang buat salah depan mata pun tengok je la..sama2 tanggung dosa. Nak jadi baik di depan orang lain bukan senang..Ada je yang orang tak puas hati dengan kita. Sebab itulah kita kena latih diri sendiri untuk jadi baik perlahan-lahan. Bermula dari dalam diri, kita ubah apa yang tak sepatutnya dan tambah apa yang kurang. Kita manusia terlalu banyak kekurangan..Lalai dan leka yang mempengaruhi segalanya..Bak kata orang..Kena Selalu Recharge Iman kita setiap hari. Check Back Where Your Iman Right Now?? Is it Healthy or Trouble.