Blogger Layouts

Thursday, February 27, 2014

Rezeki dan Ilmu Allah..

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.. Selamat Pagi..

Alhamdulillah dikesempatan waktu yang ada sempat juga update entry baru.. Sepanjang minggu ni memang banyak dugaan.. Baru mula kerja tapi dah sakit..Btw, Alhamdulillah everything getting better.. Sakit itu kifarah dosa2 kita kan..

Syukur sangat setelah sekian lama pencarian untuk kekosongan dicari dan digali..Akhirnya jumpa juga. Tapi belum jumpa la yang betul2 mengikut apa yang diminta..Itu mungkin lambat..Insha Allah kalau ada rezeki mudah2an berjaya dapat kerja itu..Tapi buat masa sekarang ni takkan nak menganggur je duduk kat rumah makan tidur setiap xde aktiviti dan tunggu je bila nak dapat kerja..Ermm bosan juga macam tu..So, ambil keputusan untuk kerja sementara dan sambilan..Alhamdulillah dapat jadi part-timer kat Kenny Rogers Roasters pun dah cukup..syukur ada rezeki sebelum yang lebih baik muncul..Sekurang2nya poket pun xla kosong kering kontang je haaa..Tengok wallet pun menangis..Walaupun dibayar ikut jam tapi ok la..nak cuti pun senang..kiranya kalau cuti xde la gaji..senang citer.

Dalam masa yang sama selalu alert juga dengan perkembangan semasa jawatan2 kosong..mana la tau ada peluang..yela orang kata cari pengalaman itu kat mana2 je..tapi takkan la selama2nya kita nak kerja kat situ..Insha Allah kalau ada rezeki lain, mungkin dah x kerja situ lagi..Dah jadi part-timer sejak 22hb February lepas..tapi terpaksa MC sebab xsihat..adoi..Ujian..Tapi xpela semuanya dah ok..hampir sembuh sepenuhnya..Dan semalam baru je attended Food Handler Training..Alhamdulillah..Keahlian itu seumur hidup. So, kalau lepas ni nak berniaga makanan dah xyah susah2 nak amek training dulu..Insha Allah..
Beryuskur sangat walaupun bekerja bukan dalam bidang yang sama macam kita belajar..tapi xsalah kan untuk kita belajar benda baru..Ilmu Allah itu luas kan..Kita pun xboleh lah tertumpu pada satu subjek..nak juga cuba sesuatu yang baru..Itulah namanya pengalaman..Xde la nanti bila orang tanya kita senyap je xtaw apa2..Rezeki ada kat mana2 tapi yang penting berusaha untuk mencarinya dan menguasainya barulah kita boleh dikatakan insan berjaya..

That's all uolls, penat dah berleter ni..sebenarnya rindu mak ayah..tapi baru je mula kerja takkan nak cuti lagi..Xpela..Tunggu gaji pertama..Insha Allah..xdela balik dengan tangan kosong..Mak Ayah tengok pun xdela risau sangat..pheww..

Doa2kan ye kawan2..

Monday, February 17, 2014

Swear It All Over Again

Westlife - Swear It Again


I wanna know
Who ever told you I was letting go
Of the only joy that I have ever known
Girl, they were lying

Just look around
And all of the people that we used to know
Have just given up, they wanna let it go
But we're still trying

So you should know this love we share was never made to die
I'm glad we're on this one way street just you and I 
Just you and I

I'm never gonna say goodbye
Cos I never wanna see you cry
I swore to you my love would remain
And I swear it all over again and I
I'm never gonna treat you bad
Cos I never wanna see you sad
I swore to share your joy and your pain
And I swear it all over again

All over again 

Some people say
That everything has got its place in time
Even the day must give way to the night
But I'm not buying
Cos in your eyes
I see a love that burns eternally
And if you see how beautiful you are to me
You'll know I'm not lying

Sure there'll be times we wanna say goodbye
But even if we try
There are some things in this life won't be denied
Won't be denied

I'm never gonna say goodbye
Cos I never wanna see you cry
I swore to you my love would remain
And I swear it all over again and I
I'm never gonna treat you bad
Cos I never wanna see you sad
I swore to share your joy and your pain
And I swear it all over again

The more I know of you is the more I know I love you
And the more that I'm sure I want you forever and ever more
And the more that you love me, the more that I know
Oh that I'm never gonna let you go
Gotta let you know that I

I'm never gonna say goodbye
(I'm never gonna say goodbye)
Cos I never wanna see you cry
(never wanna see you cry) 
I swore to you my love would remain
And I swear it all over again and I
(swear it all over again and I)
I'm never gonna treat you bad
(never gonna treat you bad)
Cos I never wanna see you sad
(never wanna see you sad)
I swore to share your joy and your pain
(oh no, oh no)
And I swear it all over again

All over again
All over again
And I swear it all over again

Wednesday, February 12, 2014

Silent is Better

Maafkan ku
Kerana masih tak mampu menyapamu
Maafkan ku
Kerana masih mendiamkan diri
Maafkan ku
Kerana ku ingin memberi ruang buat diriku
Maafkan ku
Kerana ku ingin menjaga hatiku sendiri

Tanpa pesan dan perkhabaran
Ku di biar sepi..
Tanpa kata2 maaf
Kau pergi..
Saat aku tidak mengerti apa silapku
Sungguh aku terluka saat ini
Sungguh aku makin tak mampu menghadapinya
Semakin ku tahan semakin perit dihati
Sungguh aku hanya insan biasa

Walau aku mampu untuk kehilanganmu
Tapi jauh disudut hati
Aku tak mampu memadam semua kenangan
Maafkan ku

Berkali-kali ku cuba
Untuk menjadi yang terindah
Namun aku hanya mampu menjadi diri sendiri
Tapi kau tidak pernah perasan akan semua itu

Siapa diriku yang kenali
Inilah aku yang sebenarnya
Seandainya engkau tak mampu menerimaku
Jauhilah aku..
Jangan sakiti aku

Biarlah aku kehilanganmu
Namun aku tak sanggup 
Kehilangan cinta sang pemilik hati
Biarlah doa dan harapan
Ku sandarkan pada-Nya
Kerana aku yakin Dia sentiasa mendengar permintaanku

Biarlah aku jauh darimu
Andai satu saat nanti kita berjumpa lagi
Ku ingin kau tahu
Bahawa aku tak pernah melupakanmu
Dan aku tak pernah membencimu
Walau sehebat mana perbuatanmu terhadapku

Kerana aku bukanlah penghukum..
Aku hanya insan pendosa
Biarlah Allah yang menentukan segalanya
Biarlah luka dihati ini sembuh sendiri
Diam adalah pilihanku..
Maafkan ku sekali lagi..

Monday, February 10, 2014

Coretan : Jauh

Biarlah ku mendiamkan diri untuk seketika..
Mungkin ini mampu memberi ruang dan peluang untuk kita..
Berfikir sebaik mungkin..
Bukan tidak berusaha tapi biarlah ketenangan itu hadir..
Agar tiada lagi amarah di hati..
Ku ingin berfikir dengan hati dan rasional membuat keputusan..
Bukan mengikut nafsu dan perasaan semata-mata..
Mudah2an ada ketenangan yang akan dicapai..
Andai ada keajaiban yang Allah sedang rancangkan untukku..
Alhamdulillah..
Namun seandainya bukan itu jalannya..
Mudah2an ada sesuatu yang lebih..
Aku hanya insan biasa yang kadangkala tewas dengan emosi sendiri
Jadi aku tidak inginkan perbalahan ini berlaku..
Diam itu lebih baik dari berkata2 sesuatu yang menyakitkan..
Biarlah aku hilang seketika dari pandanganmu..
Kerana aku harus menjaga hati dan perasaan ku sendiri..
Cukuplah disakiti dalam diam..
Tanpa ku tahu apa salah dan silapku kepadamu..
Diriku dibiar kesepian..
Hanya Allah yang tahu perasaan ku saat ini..
Hanya Allah tempatku mengadu memohon pertolongan..
Kerana setiap yang berlaku adalah dengan izin-Nya..
Aku tidak menyesali pertemuan ini..
Sebaliknya aku bersyukur kerana masih diberi kesempatan..
Untuk merasai pahit manisnya sebuah kehidupan..
Sungguh walau terasa diri teraniaya..
Namun aku tahu Allah sedang mengajarkanku sesuatu..
Mengajarku erti kesabaran..Alhamdulillah..
Semoga diriku sentiasa menjadi insan yang sentiasa bersyukur..
Dengan nikmat kurnian-Nya..
Tidak kiralah diwaktu susah atau senang..Amin
Semoga dirimu bahagia dengan kehidupanmu..
Ku ingin kau tahu..
Bahawa aku tidak pernah membencimu..
Dan aku telah memaafkan segala kesalahanmu..
Pergiku bukan kerana aku kalah..
Namun kerana aku masih punya banyak perkara..
Yang perlu ku selesaikan..
Seandainya kita ditakdirkan bersama..
Walau di manapun kita berada..
Walau sejauh mana kita melarikan diri..
Suatu saat nanti kita akan bersatu kembali..
Semoga ini jalan yang terbaik untuk kita..
Dan aku tidak pernah menyesali pertemuan ini..
Semoga ada bahagia buat kita..