Blogger Layouts

Thursday, February 27, 2014

Rezeki dan Ilmu Allah..

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.. Selamat Pagi..

Alhamdulillah dikesempatan waktu yang ada sempat juga update entry baru.. Sepanjang minggu ni memang banyak dugaan.. Baru mula kerja tapi dah sakit..Btw, Alhamdulillah everything getting better.. Sakit itu kifarah dosa2 kita kan..

Syukur sangat setelah sekian lama pencarian untuk kekosongan dicari dan digali..Akhirnya jumpa juga. Tapi belum jumpa la yang betul2 mengikut apa yang diminta..Itu mungkin lambat..Insha Allah kalau ada rezeki mudah2an berjaya dapat kerja itu..Tapi buat masa sekarang ni takkan nak menganggur je duduk kat rumah makan tidur setiap xde aktiviti dan tunggu je bila nak dapat kerja..Ermm bosan juga macam tu..So, ambil keputusan untuk kerja sementara dan sambilan..Alhamdulillah dapat jadi part-timer kat Kenny Rogers Roasters pun dah cukup..syukur ada rezeki sebelum yang lebih baik muncul..Sekurang2nya poket pun xla kosong kering kontang je haaa..Tengok wallet pun menangis..Walaupun dibayar ikut jam tapi ok la..nak cuti pun senang..kiranya kalau cuti xde la gaji..senang citer.

Dalam masa yang sama selalu alert juga dengan perkembangan semasa jawatan2 kosong..mana la tau ada peluang..yela orang kata cari pengalaman itu kat mana2 je..tapi takkan la selama2nya kita nak kerja kat situ..Insha Allah kalau ada rezeki lain, mungkin dah x kerja situ lagi..Dah jadi part-timer sejak 22hb February lepas..tapi terpaksa MC sebab xsihat..adoi..Ujian..Tapi xpela semuanya dah ok..hampir sembuh sepenuhnya..Dan semalam baru je attended Food Handler Training..Alhamdulillah..Keahlian itu seumur hidup. So, kalau lepas ni nak berniaga makanan dah xyah susah2 nak amek training dulu..Insha Allah..
Beryuskur sangat walaupun bekerja bukan dalam bidang yang sama macam kita belajar..tapi xsalah kan untuk kita belajar benda baru..Ilmu Allah itu luas kan..Kita pun xboleh lah tertumpu pada satu subjek..nak juga cuba sesuatu yang baru..Itulah namanya pengalaman..Xde la nanti bila orang tanya kita senyap je xtaw apa2..Rezeki ada kat mana2 tapi yang penting berusaha untuk mencarinya dan menguasainya barulah kita boleh dikatakan insan berjaya..

That's all uolls, penat dah berleter ni..sebenarnya rindu mak ayah..tapi baru je mula kerja takkan nak cuti lagi..Xpela..Tunggu gaji pertama..Insha Allah..xdela balik dengan tangan kosong..Mak Ayah tengok pun xdela risau sangat..pheww..

Doa2kan ye kawan2..

No comments:

Post a Comment

Daisypath Happy Birthday tickers