Blogger Layouts

Saturday, September 28, 2013

#Throwback #MelbourneTrip #Part5Degree

#Throwback.. On 22nd - 26th April 2013.. Part 5 Degree..To Melbourne, Australia
Alhamdulillah dapat juga menjejakkan kaki ke sana..walaupun sekejap tapi bermakna..Hari terasa nak camwhore jap nak tunjuk semua gambar2 kegemberaan dan keceriaan kami disana.. Memang sangat camwhore..lupa diri jap..dok tengah2 jalan amek gambar..apedehal..Australian people semua baik. Very nice place to be visit. Waktu datang sana cuaca sangat sejuk..siang hanya 14 darjah celcius dan malam hanya 9 darjah celcius..cubalah bayangkan. Apa yang cantik kat sana adalah mata kita ni suci dari tengok benda2 lagha dan tak senonoh sebab kebanyakan semua berpakaian sopan. Almaklumla musim sejuk kot. Masa kami di sana cuaca sedang peralihan dari musim panas atau luruh kalau tak silap saya kepada musim sejuk..sebab tu sejuk teramat sangat.
Ni masa Majlis Taklimat Rektor
 Camwhore di Airport.. LCCT..Kami naik AirAsia X..cukup lah tu..
Athirah (back) and Renee (front)
 ni kat pantai apa tah nama dia..teramat sejuk..
singgah kejap masa otw ke Philip Island
(kiri) Afdal, Intan, Isna

Hanya Mengharapkan Secebis Kasih dan Sayang

Pertemuan yang tidak diduga semua itu bukanlah dalam rencana kita..Semua itu di luar kemampuan kita, hanya Allah yang tahu segalanya. Setiap pertemuan perpisahan ajal dan maut adalah ketentuan Allah. Mungkin tiada siapa yang ingin untuk jadi seperti itu namun sebenarnya Allah lebih tahu segalanya.

Jangan menyesali sesuatu kejadian itu jika pengakhirannya hanyalah kekecewaan. Ujian dan dugaan yang diberikan itu sebenarnya tanda Allah menyayangi kita dan Dia menguji sejauh mana Iman kita..sama ada kita masih ingat kita di waktu senang atau susah.

Allahu Akbar tidak dapat digambarkan perasaan hati ini saat merinduinya. Hanya Allah yang tahu maksud tersirat yang tersimpan rapi dalam hati. Mungkin tiada siapa yang tahu maksud sebenar. Ya Allah, bukan aku pinta harta benda yang mewah namun yang aku perlukan hanyalah secebis kasih sayang seikhlas hati darinya buatku. Menerima diri ini seikhlas hati dan mencintai segala kekuranganku kerana tiada manusia yang sempurna di dunia walaupun berbeza pangkat dan darjat di dunia namun pada pandangan Allah kita semua sama tiada berbeza..Makhluk dan khalifah-Nya yang pasti.