Blogger Layouts

Sunday, June 19, 2016

Tak Semua Orang "Gifted"/Sempurna

Assalamualaikum w.b.t

Bila kita semakin meningkat dewasa kita akan faham gelagat dan tingkah manusia termasuklah diri sendiri. Kadang2 kita pun x perasan perangai kita sendiri dah buat orang rasa tak selesa dan menyampah. Ragam manusia kan..kadang2 kita boleh faham orang kadang2 tak boleh..macam tu juga sebaliknya..kadang2 orang boleh faham kita dan kadang2 orang tak boleh faham kita. 

Sebab apa boleh jadi camtu..sebab x semua orang tu sempurna..ada kekurangan dan kelebihan..itulah sebabnya Allah jadikan kita tak sempurna dan tak semua benda kita boleh dapat macam yang kita inginkan. Allah jadikan kita dengan punya kelebihan dan kekurangan supaya kita tak leka dan lalai dengan nikmat nya. Andai satu hari kau jatuh, sakit bukan? Tapi kau takkan sakit sangat bila kau letakkan Allah sebagai keutamaan dan punya rakan yang boleh menasihati kita. 

Kalau semua manusia sempurna takkan ada orang yang nasihatkan dan mengingatkan kita saat kita terlupa dan leka. Takkan ada orang yang akan tegur salah dan silap kita sebab semua orang berperang untuk mengejar kesempurnaan. Jadi kalau ada orang tegur kita atau cakap pasal benda yang dia tak suka dengan kita. Cuba luaskan minda untuk menerima setiap inci nasihat dan teguran yang di berikan. Sebab disitu kita akan menilai diri kita kembali. Baru kita sedar yang kita mungkin dah menyakiti hati orang lain tanpa kita sedar. Bersyukur lah sebab masih ada insan lain yang masih sudi menegur kesilapan kita. Andai kata tiada siapa yang peduli dengan kita, selamanya kita takkan sedar apa yang kita lakukan itu salah. 

Jangan dilihat dari luaran bila orang yang punya segalanya, hidup mewah dan senang, ada ketinggian ilmu dan pekerjaan yang hebat, namun ada siapa tahu apa yang ada dalam hati nya..mungkin sedang remuk menderita atau sedang bertarung dengan macam2 masalah. Tak tahu kan? sebab apa. Sebab kita bukan dia, dan kita bukan ada dalam kehidupan dia, kita bukan menyelami kehidupan. yang kita tahu, dia ada kesenangan dan kemewahan, kita rasa beruntungnya jadi sepertinya. That a typical people mind set, always judge people on its cover. Tapi realiti sebenar kehidupan orang yang mewah hidupnya itu kita tak tahu kan. Itulah sebabnya kita kena faham setiap orang bukan dari luaran dan jangan cepat melatah dengan teguran.

Hari Raya Promotion!!!

Assalamualaikum,..
Alhamdulillah..Rezeki tu tak pernah silap alamat kan..rezeki Ramadhan yang penuh Rahmat. Amin.

Promosi Hari Raya masih berlangsung..
Sapa2 berminat boleh hubungi saya terus di talian 013.7172842 (Yati)
Will reply and serve you as soon as possible..InshaAllah.

Victoria Secret Body Mist

















                                 
CLEARANCE STOCK Promosi Raya

❄ 250ml - RM 36/sebotol (Combo 2 Botol RM 65)

❄ 60ml - RM22/sebotol (Combo 2 botol RM40)


Available Stock:
-Sweet Temptations
-Amber Romance
-Endless Sunset
-Passion Struck
-Strawberry & Champagne
-Secret Charm
-Sweet Daydream
-Pear Glace
-Romantic Wish
-Blossoming Romance
-Berry Kiss

Cepat2 dapatkannya!! 
Hubungi YATI - 013.7172842

COD Batu Pahat, Johor 
Pos Percuma seluruh Semenanjung

*Latest Update beberapa hari lepas VS ni dah fly ke Sabah..Alhamdulillah..
__________________________________________________________

Crispy Nestum Choco Bar

                                     















Untuk Hari Raya..
Untuk Event..Semua boleh..
Always available everytime..
Bukan masa raya je ye..
Harga boleh nego..

Untuk promosi raya kali ni..
Sebalang RM18
Boleh order skrg..
_______________________________________________________

Preloved Murah2 kasi clear stock..

Eh ada prelove pakaian pula..
Kalau berminat boleh la contact saya..
Haritu dah fly ke Kedah..
So dont worry about our business.