Blogger Layouts

Sunday, February 24, 2013

Maaf..Bukan Sombong Tapi Pemalu

Banyak betul pertanyaan dan kata2 dari orang luar yang mengatakan saya ni sombong.. Oppsss tak memasal dapat title baru..

Okay nak ditegaskan di sini pada kawan2 yang belum mengenali diri ini..Maaf sebenarnya saya bukan sombong tapi saya ni pemalu sikit dengan orang yang saya tak pernah jumpa. and I am not talking to the stranger..sebab tu kalau kawan2 saya jumpa saya kat luar tolonglah tegur saya dulu..sebab saya memang 'quite shy' sikit bab2 approach orang..tegur pun saya tak pandai..tapi sedang mencuba..Alhamdulillah sekarang nak tegur orang dah boleh cuma bab tegur lelaki dulu je tak pandai..I'll always keep in silent at first..tak pandai memulakan kata2..kalau orang tu senyap saya pun senyap la..tapi kadang2 tanya juga la..tapi perlukan masa.
Semua kawan yang dah kenal saya..mesti dia cakap.."kau dulu masa mula2 nampak kau..sombong giler kan??..Tapi dah lama2 kenal, baru tahu yang ko nie giler2..hekks sentap jap kau kata aku giler..sebenarnya memang pun..itulah saya..Shy at first, but you will know once you know me better.

Saya memang suka berkawan..itupun kalau kawan tu boleh terima kita jadi kawan. >_< Saya lebih suka berkawan dengan orang yang banyak cakap..tapi bukan mulut murai dan joyah..terima kasih. Saya suka kawan yang membawa saya belajar bercakap dengan orang lain..xdela senyap je macam tugu. Dan sebenarnya saya tak boleh hidup dengan orang penyeyap, pendiam..nanti saya rasa saya sedang bercakap dengan dinding..
Dalam family saya sorang je yang kurang bercakap..tapi disebabkan yang lain banyak cakap..jadi saya tak bosan. Jadi maafkan saya kawan2 kalau anda rasa saya tersombong dengan anda..Saya masih perlukan masa untuk menjadi seorang yang MESRA...!!! sedang belajar menjadi peramah dan mesra..

Semoga kawan2 saya tak salah sangka..dan memahami keadaan dan kekurangan diri ini..Nobody's perfect. Jadi, tegurlah dan nasihatkanlah saya..

Kerana saya perlukan kawan2 seperti anda..Terima kasih kerana jujur pada saya..dengan itu saya tahu apa kelemahan dan kekurangan saya pada orang sekeliling. Semoga saya mampu mengubah mana yang kurang..InsyaAllah.
Sayang Dari Hati :
Atiey..

No comments:

Post a Comment