Blogger Layouts

Tuesday, February 12, 2013

Kurus..Bukan Masalahnya..

Alhamdulillah Syukur..Luckily I am happy to be thin!!! Even there's any people out there keep on talking..talking & talking..blablablabla..Why you so thin??? Makan banyak2 la bagi gemuk sikit..ko ni tak makan ke..kurus je..

Even so many thing around me..make me stress, messy with this problem..actually to be grateful because of I am excluded in the list who nominate in contributed obesity in Malaysia. 

Being thin is not to being down with your physical and ability..It is actually to teach you how to learn to be grateful and thankful to Allah because you are lucky to be born in this world. 

Bukan nak puji diri sendiri tapi setiap orang yang di lahirkan ke dunia adalah ciptaan yang indah, hadiah dari Allah buat hamba-Nya..gemuk atau kurus itulah ciptaan-Nya. Merendah2kan kemampuan orang lain sebenarnya sama seperti menidakkan ciptaan Allah. Cuba kita tanya kawan2 kita yang kurus atau gemuk..sebenarnya dia nak ke jadi camtu..tentulah tidak. Tapi dengan izin Allah..Kun fayakun. Segalanya mungkin berlaku..walauapapun terjadi kita hanya perlu berusaha dan terus berusaha untuk memiliki fizikal yang diinginkan. Setiap masalah pasti ada jalan penyelesaian kan? Itu semua ujian dalam kehidupan kerana Allah ingin melihat berapa jauh diri kita untuk terus berusaha mencapai impian. 

Appreciate to be mine. Bersyukurlah banyak2..Banyakkan Istighfar sekiranya selama pernah berasa lemah kerana keadaan fizikal diri yang tak sempurna..kerana semua itu ciptaan Allah. 

Sebenarnya..
Orang kurus tak semestinya lemah kadang2 lebih kuat dari orang lain..
Orang kurus boleh je buat kerja berat..selama ni buat kerja2 tu tak pernah pun sampai patah riuk..Alhamdulillah..
Orang kurus senang nak menyelit sana sini..
Orang kurus ni ringan je, boleh dibawa ke mana2 tak sampai 'overload' pun
Orang kurus boleh bergerak laju..tak perlu imbang badan
Orang kurus pun boleh setanding orang lain
Orang kurus banyak kelebihan..

Jadi bersyukurlah anda menjadi siapa diri anda sekarang..
Kerana kehidupan di dunia ini hanya sekali..
Jadi manfaatkannya sebaik mungkin..
Biarlah apa orang nak mengata yang penting kita sentiasa gembira denga kehidupan kita 
dan kita tak kacau kehidupan orang lain..
Hati manusia Allah yang jaga!!!!

Selamat Malam..

2 comments:

Daisypath Happy Birthday tickers