Blogger Layouts

Saturday, September 11, 2010

EID MUBARAK

Assalamualaikum...
Salam Eid Mubarak...

Alhamdulillah... dah masuk hari kedua kita menyambut hari kemenangan, hari lebaran yang mulia ini.. dalam kemeriahan kita beraya nie jgnlah kita lupa pada yang tak upaya juga yang tak dapat menyambut hari raya bersama-sama dengan keluarga dek kerana kekangan tugas yang harus diselesaikan.. Walau apapun kemeriahan hari raya ini harus disambut dengan kegembiraan walau jauh di pernatauan...

Syukur ke hadrat Ilahi kerana masih memberi peluang untuk bertemu lagi dengan Ramadhan dan Syawal pada tahun ini.. Rasa sedih juga sebab terpaksa meninggalkan Ramadhan Al-Mubarak sekali lagi untuk tahun ini.. Ntah dapat berjumpa lagi ke tak Ramadhan akan datang.. Harapnya dapatlah berjumpa lagi.. InsyaAllah..

Ramadhan kali ini gembira sangat sebab masa terluang terisi dengan macam2 aktiviti.. Alhamdulillah.. tapi kebanyakannya adalah majlis berbuka puasa la.. Iftar disekitar kolej je la.. Usrah pun ada juga.. cuma hari tue je tak dapat nak join Iktikaf kat Masjid UKM diatas sebab2 yang tak dapat yang dielakkan.. xpela mungkin lain kali dapat ikut.. Mungkin lepas ada macam2 program.. hehe.. Setelah ikut kawan join Pembina nie seronok pulak rasanya.. dapat jumpa kawan2 baru.. dapat kongsi pengalaman.. macam2 lagilah.. Rasa ada ketenangan disitu.. bukan nak kata sebelum tak dapat ketenangan.. tapi sekarang dah menemui cinta sejati.. ~cehh ayat~..

Tue cerita bulan Ramadhan.. bulan Syawal yang baru 2 hari disambut nie pun.. ada macam2 cerita.. Tahun nie beraya kat rumah sendiri dulu.. untuk sekali lagi.. xdapat nak raya pertama kat rumah atok dan nenek sebelah mak.. sebab kat sini ada atok sebelah ayah.. lagi pun biasanya atok dengan nenek sebalah mak kalau kita satu family xdapat raya kat sana.. mereka pasti datang kat rumah.. tue yang bestnye.. Alhamdulillah atok dengan nenek masih diberi kesihatan dan kekuatan yang baik untuk berhari raya bersama-sama anak2 dan cucu2nya..

Tak kurang juga keluarga sebelah ayah.. keluarga sebelah ayah nie terlalu besar.. A big's Family.. bukan besar ape pun.. kakak dan abang ayah saya ada keluarga yang besar..biasa lah orang dulu2 kan berkahwin awal.. ayah nie kira anak yang bongsu dan jarak usia antara adik beradik tue jauh beza.. kiranya masih ayah kecil2 lagi kakak dan abangnya sudah berkeluarga.. dan sekarang atok pun dah naik pangkat dari moyang kepada yang seterusnya.. apo ek namo ea.. tak tahula nak sebut.. ape2 je la yang penting atok masih sihat lagi.. walaupun dah tak mampu kaki tue nak berjalan.. Alhamdulillah atok masih diberi peluang untuk berhari raya bersama-sama kami disini..

Bila keluarga dah besar.. rumah yang besar nie pun rasa macam xmuat je.. maklum je la budak-budak kecil ramai... anak buah la paling ramai.. meriah je rasa.. ee geram je tengok budak2 kecik.. urmm bila la nak ada family sendiri camtu.. huhu.. teringinnya nak ada keluarga besar camtu.. haih dah masuk bab kahwin dah nie.. syurrhhh..

Yang paling bestnye raya nie.. sebab masih lagi dapat duit raya walaupun dah besaq panjang.. ingat tak dapat dah.. ada lagi rupanya.. rasanya tahun nie lebih banyak collection dari tahun lepas.. hehe.. semua dah dapat la tue.. cuma satu je xdapat2 lagi.. ditunggu-tunggu sampai penat menunggu tak muncul jugak.. hmmm ape lagi kakak ipar la.. bila ntah nak ada kakak ipar.. teringin jugak nak kakak.. tu la sedihnya kalau orang xde kakak.. pinjam kakak orang lain je.. huhu.. xpela maybe setahun dua nie kot.. tuan punya badan tengah kumpul duit.. bukan senang nak tanggung anak orang.. hehe..

Apa2 pun nak ucapkan,,,,

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR DAN BATIN..

MINAL AIDIL WAL FAIZIN..
MOGA BERJUMPA LAGI LEBARAN AKAN DATANG
INSYAALLAH..

No comments:

Post a Comment

Daisypath Happy Birthday tickers