Blogger Layouts

Wednesday, December 8, 2010

3 in 1 :: Nak Kahwin?? huh..Statement Ayah & Abang..

بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Assalamualaikum w.b.t..
Hari nie entry 3 in 1.. hehe.. nak tau nape??
Jom kita ikuti kisah selanjutnya.. >_<

Babak 1::
Pagi2 buta lagi..ayah dengan abang dah wat sandiwara 'dramaking at King Of Black House'.. hehe.. mula2 tue mak cerita pasal kawan sekolah saya.. Sekolah Menengah la tapi tak sama kelas.. kenal pun tak sangat masa sekolah dulu, dia dok kampung sebelah je.. aleh2 je ayah dapat 'surat saman' yang bahasa Jepun nya dipanggil Kad Undangan Perkahwinan atau Omputih kata Wedding Invitation, Arab kata Walimatul Urus.. (eh, Berapa banyak daa..ok2 da abis, bahasa lain dlm proses..smbung lain post). Wedding kawan saya tue da beberapa hari yang lalu sebelum post nie ditulis lagi sebenarnya..

Berbalik pada cerita, Mak cakap "kawan Yatie da kahwin, umurnya sebaya dengan yatie tue haa...
abang cakap (dengan nada separa terkezut sambil dukung kucing cam baby.. kui3) "haa..cilik2 wes rabi?? (dalam Jerman nya "kecik2 da kahwin..??")" dengan spontan satu persoalan dari abang ditujukan padaku.. "yatie tue bila lagi???"
saya jawab "ewah2, ngata orang..dia tue bila lagi.. dah layak da jadi bapak budak pun.."
ayah tiba2 mencelah yang mula2 dok sedap tengok berita pagi tue "yatie tak boleh.. dia masih kanak2 riang lagi..belajar pun xabis lagi"
hahahaha (gelak jahat).. dalam hati bermonolog "aiyoo suddenly my father said i'm still young la.. kanak2 riang plak tue.. nasib baik tak disebutnya kanak2 ribena.. kalau tak memang haru la.. ada plak kanak2 riang.."
hah.. Moral of the Story is sebenarnya abang tue yang tak sabar nak kahwin, nak cover konon.. tue yang dia wat2 tanya bila adik dia nak kahwin.. eh, Hello I'm only 20 u know.. abang tue yang sepatutnya dan paling afdhal untuk mendirikan masjid umur pun da 20+++.. hehe.. ntah pape je la abang nih..


Al-Kisahnya 2::
haha.. hari nie saya gembira yang teramat sangat bila dengan jayanya dapat memintas seseorang kat "Villa/Taman Tanaman" ala omputih cakap "FarmVille".. hehe.. saje je ye nak wat belit2.. Seronok yang teramat bila berjaya memintasnya walau kepantasanku tak sepantas Ferrari dalam F1 Racing Games tapi cukupla sekadar kepantasanku sepantas Semut yang berarak membawa makanan sambil nyanyi lagu.. (eh2 semut boleh nyanyi..oit, Nyanyian semut adalah Zikir.. harap maklum). Ini menunjukkan bahawasanya saya tidak pernah menyerah kalah dan menyatakan kekalahan sebelum berusaha.. Saya dah buktikan yang saya bukanlah seorang yang mudah putus asa dan patah semangat bila ada orang yang da mendahului menggapai kejayaan yang diimpikan.. hmmm dengan tekad dan usaha, segala impian boleh jadi kejayaan.. Don't judge the mangosteen by the colour of the skin la.. (eh yeke?? ye kot..) Biar lambat asal selamat.. I've Prove it..
p/s:: Saya da semakin jarang ber'dating' dengan Facebook sejak akhir2 nie..Facebook hanya untuk FarmVille... terima kasih.. Saya da kekurangan mood nak berFB

Kakashi 3 (Kisah la)::
Hang out once again with Ain (My Bestfriends).. pagi2 da message orang.. Hajat asal nak g Parit Raja just nak teman Ain g bayar ansuran motor.. da alang2 menyeluk pekasam biar masam satu badan.. ^_^ Kitorang g CyberCafe sebab nak g print Ain punye borang permohonan..
(p/s:: sebenarnya dia hilangkan borang tue.. tue yang kena print balik.. hai la Ain, dari kecik sampai da berusia perangai sama je..huhu)
pastu g tempat wajib bila jalan2 dengan Ain.. jeng..jeng..jeng.. "KEDAI ROTI" (sejak bila ko nie minat dengan roti ek Ain?? Ingatkan aku je yang 'hantu roti'.. haha kantoi sudah)
Dia belanja roti yang saya nak beli.. Thanks a lot Ain.. Then, menuju destinasi seterusnya... hehe.. "KFC" la.. sekarang nie saya belanja dia plak.. saja je.. kitorang memang camtu sejak azali.. da lame tak makan dengan Ain..hehe.. wow banyaknye kitorang makan hari nie.. dahsyat..
(p/s:: keluar jalan2 dengan Ain tadi dapat menghilangkan segala masalah yang menyakitkan hati nie..rasa happy siap gelak2 lagi tengok perangai dan watak2 orang sekeliling..macam2 orang ada.. terasa kurang sikit beban nie)
Cuti2 nie best kalau dapat luang masa dengan kawan2.. tolong abang kat kedai pun tak selalu sangat cuma bila dia kena keluar je, kalau tak malas nak tolong.. hehe..

Haha.. Post yang takde kena mengena dengan tajuk.. Hari nie adalah hari MEREPEK saya.. Post yang Berkata-kata dalam REPEKAN.. Maaf la post kali lebih tak berapa sihat daripada biasa.. Sekadar nak menghiburkan Diri sendiri.. hehe.. tak tahu la kenapa.. Saya pun tak tahu kenapa.. Cuma nak bagitau yang SEGALA CERITA DAN KISAH2 DIATAS TAKDE KENA MENGENA DENGAN YANG HIDUP ATAU YANG MENINGGAL DUNIA.. Kalau terasa, Jangan Simpan Jarum dalam Peti.. ^_^

 Kucing nie terlalu Comel...!!
Yang di'post' oleh kawan saya di FB




Selamat Membaca..

Waallahu'alam..

No comments:

Post a Comment

Daisypath Happy Birthday tickers