Blogger Layouts

Wednesday, January 5, 2011

Semakin Hari Ku Rasakan Semakin Jauh

بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Assalam ualaikum w.b.t..
Pernah tak kita rasa semakin jauh dengan seseorang contohnya kawan kita.. Dah lama berkawan tapi semakin lama rasa semakin jauh.. Dia wat hal sendiri je.. Bukan jauh disebabkan jarak tempat tapi disebabkan perhubungan tue semakin renggang.. Rasa macam seseorang tue mencipta pelbagai alasan untuk buat kita menjauhi dia.. Kenapa ye ada manusia macam tue jugak kat dunia nie???

Persoalannya:: Adakah kita yang salah dalam hal nie?? Adakah juga kerana kita tak beri perhatian sepenuhnya pada dirinya?? Perlukah perhatian sepenuhnya sedangkan dia bukan milik mutlak kita?? Perlu ke nak ganggu atau kacau dia hari2?? Kalau memang itu yang dia inginkan, maaflah.. saya bukan seorang yang suka berbalas-balas message yang tak sepatutnya tanpa alasan dan sebab yang munasabah untuk diperkatakan.. Lagi2 bila kita adalah ANTARA IKHWAH dan AKHAWAT.. Minta Maaf sangat2 ye Ikhwah..saya bukan jenis yang begitu atau begini.. Mungkin kerana tabiat saya yang kurang gemar untuk bermessage.. hehe.. (iye ke??) Saya bukan nak mengatakan diri ini terlalu baik sangat..tapi itulah hakikatnya diri saya.

Bukan tak ingin untuk bertanya khabar berita tapi tak tahu lah kenapa..apabila jari jemari pantas menaip sebuah pesanan untuknya.. terasa berdebar-debar dan ada macam persoalan yang bermain di minda.. Contohnya, "Dia baca ke message aku nie??" "Dia akan reply tak message aku nie??" "Patut ke hantar message kat dia nih??" "Mesti da baca message aku nie dia cakap aku terhegeh-hegeh nak kat dia kan??" "Mesti dia cakap..budak nie kacau hidup aku je la.." macam2 lagilah yang bermain difikiran tatkala nak memenuhkan inbox handphonenya..


Terasa seperti ada 'Malaikat' yang menghalang untuk tak meneruskan hasrat tue..bisikan2 supaya kita ingat yang Allah sedang memerhatikan segala perbuatan kita.. Takutnya. Bagai Ada bisikan tajam yang menusuk ke telinga terus ke hati dan menerawang ke minda. Bukan saya je yang selalu mengirim message kepadanya tapi kadang2 ada juga menerima message2 darinya juga.. tapi semua tue pun jarang-jarang.. kami hanya "BERKAWAN" bukan "BERCOUPLE".. seperti ayat ini "..Kawan Bukan Selalu Menghubungi Tapi Dia Mengingati.."

Lagipun saya bukan jenis yang suka mengganggu kehidupan orang lain lebih-lebih lagi yang tiada apa-apa hubungan dengan saya.. sedangkan saudara terdekat pun jarang bertanya khabar..nie pula yang tiada hubungan.. Jadi maafkanlah segala kesalahan saya ye.. Saya juga manusia yang lemah dan punya kekurangan.. Saya bukan jenis orang yang suka buat perkara-perkara yang melalaikan diri saya dari landasan dan matlamat sebenar dalam kehidupan yang saya inginkan.. Saya juga tak mahu andai kehadiran saya dalam kehidupannya hanya menjadi FITNAH buatnya.. Saya taknak mencemari iman dan amalnya dari yang HAKIKI dan yang BERHAK buatnya. Cukuplah hanya sekadar itu..MAAF SAYA TAK MAMPU LAGI.. Ada batasan yang tak mengizinkan saya melakukannya.. Saya juga tak mahu untuk menggangu kebahagiaan orang lain..Manalah tahu dirinya sudah berpunya..Saya tak nak andai satu hari nanti difitnah menjadi perampas kekasih orang.. Biarlah yang Berhak untukku yang menentukannya.. Yang terbaik hanya datang dari Allah.

Bagi Saya, Biarlah saya kehilangan cinta insani dari orang yang saya minati atau sayangi.. Tapi saya tak sanggup dan tak berdaya andai berjauhan dengan cinta PEMILIK HATI DAN CINTA-KU iaitu CINTA ALLAH.. Biarlah saya tenang mendambakan cinta ALLAH..Mungkin suatu hari nanti atau hari yang dijanjikan telah tiba, ada cinta insani yang terbaik untukku dari seseorang yang mencintai ALLAH sebagaimana cintaku terhadap-Nya. AMIN..

Hanya berharap agar kesalahfahaman ini tidak disalahtafsirkan.. Bersangka Baiklah wahai Sahabatku.. Daku Mengenali siapa dirimu dan sifat-sifatmu.. Moga kau juga senang dan memahami siapa diriku..Jika masih belum memahami, Belajarlah untuk memahami. Moga Ada Hikmah Disebaliknya.. Biarpun Jauh Namun Allah Sentiasa Menduga Persahabatan Ini..Allahu Akbar. MOga Aku terus TABAH menghadapinya. Anda Tetap SAHABAT YANG TERHEBAT DAN TERBAIK...
BIIZNILLAH..Alhamdulillah. 
Waallahu'alam..

No comments:

Post a Comment