Blogger Layouts

Monday, January 21, 2013

Keyakinan dari Sebuah Usaha

Bukan tak percaya..tapi belum ada keyakinan untuk menerima dengan hati yang terbuka..
Sorry If I always ignore you.. >_< Coz I Love Myself..

Tiada siapa yang tak rasa seronok dan suka sangat bila ada orang minat @ admire kita.. yela kita nie manusia biasa, tak lawa dan tak secantik ratu cantik kat luar tue..Tapi itulah kehidupan, perasaan itu hadir tanpa di duga dan disedari.. itu yang selalu orang kata CINTA ITU BUTA..

Tapi bila bukan seorang yang admire kat kita..mesti pening..huhu..selama ni kita je yang admire kat orang..tiba2 orang pula admire kat kita..tak berbunga-bunga je selalu..kembang setaman..musim luruh terus tukar jadi musim bunga..

Tapi hakikatnya dalam kegembiraan dan keterujaan kita kena bijak berfikir..sebab dan musabab apakah si dia admire kat kita..

Sorry to say,, sebenarnya saya masih kurang yakin dengan orang yang admire kita tapi dalam masa yang sama dia takde usaha untuk bersuara dan cuba menyelami dan mendekati kita,, bukan saja dari perwatakan kita tapi juga dari pendirian kita..

Let say, I have 2 choice here..
Yang pertama orangnya baik, pandai ambil hati, ambl berat, dia cuba sedaya upaya untuk dekat dengan kita, selalu 'keep on eye' dengan kita..walaupun kita kita tak pernah cari dia..dia selalu cari kita..kadang2 rasa malas nak layan..sebab kita takde perasaan kat dia..walaupun dah cuba untuk jadi yang terbaik tapi hati susah untuk terima dia..sangat kesian kalau si dia tu tahu perasaan sebenar kita..dalam jiwa dan minda cuma set si dia hanya 'KAWAN'..Even many things he do but just one thing can't be realized,,persahabatan itu di alam maya..How?? walaupun teramat selalu diri ini dicari..tapi satu benda yang tak sempurna.. si dia tiada usaha berani berjumpa dengan kita secara realiti..itulah penyebab diri kita tak yakin dengan si dia..disebabkan pengalaman lalu yang mengajar kita..Susah untuk kita percaya persahabatan di alam maya..sebab bila dah berjumpa 'face to face'..tak lama lepas tu terus sunyi sepi menghilangkan diri tanpa sebarang berita dan buat2 macam dah tak kenal..sakit hati kan!!

Yang kedua selalu jumpa,,macam kawan2 juga..tegur2 senyum2..tapi dalam masa yang sama dia bukan jenis yang kita minat..mungkin kerana gaya hidup si dia yang agak ala bergaya dan 'sosial' sikit..jadi macam kurang yakin dan tertanya-tanya sendiri.. Buta ke dia ni, minat kat kita..sedangkan selama taste dia memang high class ala hot stuff gitu..tak boleh percaya kalau tiba2 dia terminat kat kita yang selekeh dan takde class langsung,,bukan low class lagi terus takde langsung.. Do you think?? Apalah sangat kita ni..tak menarik langsung pun,,orang lain pun selalu cakap macam2 yela ciri2 fizikal itu tak cantik mana..dan lagi satu cara hidup kita berbeza..si dia hidup agak ter'sosial' sikit..tapi kita bukan jenis yang macam..'no touch n go'..nak ke kick try la..boleh ke dia tahan..selama dia dapat je dengan ex2 dia, sekali kawan dengan kita 'no way'.. Lainlah kalau dia dah nak berubah..Alhamdulillah kalau macam tu..Tapi bila kita tunggu baru kita sedar sebenarnya si dia pun takde usaha untuk dekat dengan kita..kalau jumpa senyum pastu bla camtu je..Physically dia boleh terima sebab asyik ganggu kita je tapi dari keyakinan yang si dia betul2 admire kita ke tak tu masih tak dapat dipastikan..

No ending here,,sebab semua takde usaha untuk meyakinkan kita bahawasanya mereka betul ikhlas suka kat kita..No wonder la kalau kita ni hanyalah batu loncatan untuk kesenangan dia..

Conclusion, janganlah cepat sangat percaya kat seseorang tu walau dia baik macamana sekalipun..sebab yang baik tu belum tentu dia baik,,dan yang jahat tu belum dia jahat sebenarnya..Jadi kita tunggu dan lihat saja..Sebenarnya apa yang berlaku adalah rahsia Allah..Kita tak pernah tahu kan apa yang akan terjadi kat akan datang..sedangkan hari esok pun kita tak tahu apa yang terjadi kat kita..ini pula tahun depan..jangan mimpi la..

Apa yang penting "KITA JAGA HATI KITA SENDIRI, ITU LEBIH PENTING" walaupun kita melepaskan sesuatu peluang yang mungkin tak kan kembali..Biarkanlah..Sesungguhnya ALLAH lebih tahu semuanya.. XOXO

Waallahua'lam

No comments:

Post a Comment