Blogger Layouts

Monday, August 10, 2015

Kawan vs Kekasih

Assalamualaikum w.b.t

Kawan vs Kekasih

Mana satu pilihan hati..
Setiap orang lain pendapat nya..
Ini kisah berkawan dan bersahabat dengan lelaki..

Bagi pendapat saya..

KAWAN!!
Kawan lelaki..sebenarnya lelaki dan perempuan x mungkin boleh jadi kawan..sebab akan ada bibit2 cinta dan sayang disebaliknya..Namun xsemua punya perasaan yang sama dan citarasa yang sama..maksudnya kat sini..bila kita kawan dengan seseorang lelaki xsemestinya kita akan ada perasaan..ada juga yang xde feel pun dari pandangan pertama. Ini sebab setiap orang punya citarasa masing2..

Kadang2 kawan tu datang dari kawan yang kita admire/minat kat dia sebelum ni..tapi disebabkan dia dah berpunya atau dia xminat pun kat kita dan anggap kita macam kawan..so u will be my friend forever.

KEKASIH!!
Kekasih yang macam mana tu ye? kekasih sejati/soulmate/kekasih gelap dan yg sewaktu dengannya..banyak yang kita boleh ungkapkan..adat orang berkasih..you are mine and mine is yours.
Kekasih ni mungkin membuatkan kita menghadkan perhubungan kita dengan orang lain atas alasan nanti BF marah atau cemburu. maksudnya di sini kita semakin kurang kebebasan dan apa2 yang kita buat perlukan pendapat dan kebenaran dari si dia. Lagi2 kalau dapat si dia yang kuat cemburu. Pheww jenuh beb nak layan.

By the way..moral of the story..
Dengan sesiapa pun kita berkawan..sehebat mana pun kawan kita..
Apa yang penting kita pandai jaga diri, jaga batas pergaulan..
X kisah la dia kawan baik kita, kawan gurau senda, kekasih gelap atau apa sekali pun..
Kita kena pandai pilih dengan siapa kita berkawan..
Jaga adab kita dan jadi diri sendiri..

Kun Anta!!!

No comments:

Post a Comment