Blogger Layouts

Wednesday, October 8, 2014

Benci

Assalamualaikum w.b.t

Tiada siapa yg minta utk dibenci. Namun itu adalah lumrah sebuah kehidupan kadang2 ada org syg kdg2 ada org benci. That life. Hanya manusia yg tabah dan sabar yg betapa manisnya nikmat kasih syh yg Allah berikan.

Allahu rabbi sesungguhnya aku bukanlah seorang insan yg kuat dan tabah dlm menghadapi setiap liku2 kehidupan yg mendatang. Kadang2 aku juga tersungkur jatuh saat aku ingin teguh berdiri menghadapi setiap inci kehidupan yg Kau kurniaan. Namun di saat aku cuba utk kuat di saat itulah dugaan dtg menguji. Hanya Engkau yg tahu perasaan hati ini.

Aku tidak mengharap menjadi yg terbaik. Tapi aku mengharap utk menjadi hamba-Mu yang sentiasa bersyukur dan taat akan perintah-Mu saat aku susah mahupun senang. Aku tidak mengharapkan apa2 yg istimewa pd nikmat kurniaan-Mu Ya Allah. Cukuplah sekadar Engkau ada untukku setiap kali aku merintih sayu merayu pada-Mu. Hanya Engkau tempat untukku meluahkan segala yg ada di dlm hati, meleraikan segala kekusutanku dan menjadi penenang jiwaku.


Apa yg berlaku adalah atas kehendak-Mu. Tidak pernah sesekali utk aku berpaling dari-Mu. Mudah2an tetap lah imanku pada-Mu. Hari demi hari aku harungi dengan tabah walaupun kadang2 aku tak mampu utk lalui nya. Tapi aku sedar bahawa aku kuat utk laluinya krn Engkau tidak akan membebani hamba-Nya melainkan yg termampu ditanggung.

Sedih hati ini hanya engkau yang tahu. Mungkin tiada siapa yg tahu maksud sebenar yg tersirat dlm hati. Luaran murah dgn senyuman namun tiada siapa yang tahu di dlm hati ini. Aku cuba untuk sentiasa gembira dihadapan org krn aku tidak mahu simpati dan belas ihsan sesiapa. Lebih baik tiada siapa yg mengetahui.

Kdg2 bila org sentiasa menyalahkan kita ats kesalahan yg bkn kt lakukan sebenarnya amat menyakitkan. Selalu mencari silap kita walhal hanya sekecil zarah dan boleh diselesaikan tanpa perlu marah2. Namun aku sedar diri ini tak punya siapa utk mempertahankan diri. Biarlah Allah yg tahu segalanya.

Mungkin api kemarahan dan bebelan itu mampu di padamkan seandainya kita tiada lagi di dunia ini atau pun telah pergi menjauh. Allahu Akbar. Aku tidak mengharapkan apa2 lagi Cukuplah sekadar redha dan rahmat dr Allah. Aku bukanlah Sayyidatina Khadijah atau Sayyidatina Aisyah, namun aku hanyalah insan biasa yg alpa dgn keindahan dunia-Mu Ya Allah

Semoga di ampunkan segala dosaku Ya Allah. Aku bersyukur di atas segala nikmat yg kau berikan utkku. Hanya pada-Mu tempatku mengadu dan merayu. Terima kasih Ya Allah.

No comments:

Post a Comment

Daisypath Happy Birthday tickers