Blogger Layouts

Tuesday, February 3, 2015

Sakit itu Ujian

Assalamualaikum w.b.t

Tiada sesiapa pun yang minta untuk sakit dan berpenyakit. Tapi itu semua aturan Allah yang telah ditetapkan sejak dari Luh Mahfuz lagi. Sakit datang bukan kita yang minta tapi datang dengan izin Allah. Dia berupaya memberi penyakit dan menyembuhkannya. Apa yang penting kita redha, tawakal dan berusaha mencari penawar walau dalam apa jua keadaan sekali pun.

Sungguh kadang2 tak mampu untuk kita tanggung. Kadang2 kita cuba untuk kuat namun xmampu dan akhirnya jatuh juga. Tapi Allah itu maha penyayang Dia takkan menduga dan menguji hambanya melainkan kemampuannya.

Kita kadang terfikir sewaktu sakit menimpa kita, kita akan cakap yang kita tak mampu nak tanggung sakit itu.. Tapi sebenarnya Allah lagi tahu segalanya, sebenar2nya kita mampu untuk tanggung sakit tu. Itu sebabnya Allah uji kita dengan kesakita itu. Allahu Rabbi cuma kita yang kadang2 xprnh tahu dan tak bersyukur dengan segala pemberiannya.

Antara 3 sakit yang paling sakit di dunia adalah:
1. Sakit sakaratul maut
2. Sakit gigi
3. Sakit bersalin

I have been through for the second one. Sakit gigi.
Kalau orang lain sakit sekejap je dah hilang but not for me.
Its been through for year and more. Sekarang pun masih ada lagi. Dan yang paling teruk meninggalkan kesan yang sangat tragik dalam hidup. Eventhough I know it can be cure but to be as well as i am before its too far. Jauh sangat. Mimpi je la.


Walaupun kadang rasa rendah diri dan dah xsuka amek gambr macam dulu. It give big impact for me. Kalau bukan diri sendiri yang kuat. Mungkin sekarang jadi seorang yang totally depression. Terlalu besar kesan yang di alami. Sakit yang tak tertanggung dan kesannya.

Tak tahu nak cakap macam mana. Hanya Allah yang tahu segalanya. Macam2 penawar dicari tapi masih belum ditemukan yang betul2 sembuh. Sampai satu tahap, saya fikir kalau lepas ni xde org nak kawan pun xpe. Because i know now, bukan senang nak cari kawan yang sama2 susah dan sama2 senang. Xkira lah lelaki ke perempuan. Masa susah baru ingat kita tapi bila kita yang susah..ada ke yang sudi tolong.

Kalau lelaki pulak kebanyakan pilih paras rupa dan kebendaan semata-mata. Paras rupa..saya ulang..paras rupa. Tak kisah pun kalau xnak kawan..bagi saya itu pilihan masing2 kalau rasa tak mampu jangan cuba. Ada ke lelaki yang suke perempuan tak cantik.mungkin 1/1000 je..

Its up to you. Bukan minta simpati tapi biar jujur pada diri sendiri. Yes. Saya xsuka menipu..Kalau sanggup teruskan..kalau tak sanngup sila pergi. itu je. Simple kan? So jangan pening2, jujur lagi bagus. Xde la yang sakit hati..Karang xmemasal tambah lagi satu penyakit paling sakit di dunia..SAKIT HATI!! parah nanti..

Kita tak tahu apa hikmah nya disebalik kesakita itu. Mungkin hari kita menderita, mungkin satu hari nanti Allah nak bagi hadiah terbaik untuk kita. No wonder. Yang penting jangan berhenti berdoa, berusaha dan tawakal untuk menyembuhkan sakit yang kita alami.

Waallahua'lam.
Have a good day!!

No comments:

Post a Comment

Daisypath Happy Birthday tickers