Blogger Layouts

Friday, February 13, 2015

Jodoh Milik Allah

Assalamualaikum w.b.t

Semakin meningkat usia semakin ramai yang bertanya bila nak kawin nak ada teman bla bla bla..
Soalan extreme yang sgt takot untuk di jawab..
Orang yang bertanya tu cakap guna lidah memang senang..The reality of story, only me know.
Kalau lah mencari itu semudah bercakap dengan air liur..senang dah xperlu nak cari2 bagai.

Jodoh itu rahsia Allah..tak siapa yang tahu..
Apa yang paling penting adalah doa semoga dipermudahkan urusan untuk bertemu dengan jalan yang hakiki. Berusaha untuk mencari bukan hanya menunggu, tapi biarlah menjaga batasan yang telah di tetapkan. X salah untuk berusaha, tanpa usaha tiadalah kejayaan..sama juga konsep dengan menuntut ilmu, kalau kita tak berusaha untuk belajar, kita tak tahu bagaimana ilmu itu.

Tak salah juga untuk berkawan. Tapi jaga lah batas pergaulan. Pandai2 lah menjaga diri. Menjaga kehormatan dan maruah sendiri. Jangan sampai timbul fitnah dan aib. Mudah2an dengan sikap kita itu memudahkan dan menyenangkan hati orang lain.

Jodoh datang dengan berbagai2 cara..itu semua Tuhan yang tentukan..percayalah segala yang Tuhan rancangkan sangat unik dan indah. Sama ada lambat atau cepat itu semua dalam susunan Allah.

Jangan terlalu sayang apa yang kita ada sekarang, kelak dia yang akan kita benci. Dan jangan sesekali membenci kerana mungkin juga yang kita benci itu akan jadi yang kita sayang.

Sungguh jika di senaraikan keindahan kurniaan jodoh yang Allah berikan itu, tak mampu untuk kita tafsirkan bagaimana dan bayangkan semuanya.

Apa yang dapat di katakan saat ini, sesungguh pemilik sementara diriku adalah ayah dan ibuku manakala pemilik hakiki diriku adalah Allah.

Biarlah Allah yang berikan yang terbaik untukku. Biarlah apa yang orang nak kata. Yang penting bersangka baiklah dengan pemberian Allah. Sesungguhnya Dia punya jalan tersendiri yang baik untuk kita. Semoga Allah redha.. Semoga jodoh itu ada dekat dengan kita. Berdoalah, bertawakal dan berusahalah selagi belum tercapai apa yang dihajatkan. Insha Allah, Dia mendengar segala permintaan kita. Amin.

No comments:

Post a Comment