Blogger Layouts

Thursday, September 13, 2012

Solat + Kelas = Pengorbanan

Semester baru telah pun bermula..Alhamdulillah dah semester 4..tinggal 1 semester lagi lecture dan 1 semester lagi untuk praktikal..InsyaAllah..Mudah2an segalanya berjalan lancar..Amin

Tapi ada sesuatu yang menghibakan hati..iaitu jadual kelas yang tak sistematik..why I said like that..Sebab ada kelas pukul 6.30 petang..di ulangi 6.30 PETANG bukan PAGI ok..I Think Everyone can Expect to that time right?? Waktu puncak sebelum waktu maghrib kan?? Sepatutnya kita ada kat rumah dan bersiap untuk Maghrib kan?? Yeahh but not for me..I have to attend the class..hmmm that the worse thing that i've never feel and face before..even taking diploma for 3 years at difference place..
Tiba2 rasa kepala ni cam kena ketuk dengan hammer kat kepala..tiba2 rasa tak sedap hati, resah gelisah macam2 rasa lah ada..tak tahu nak gambarkan camne..Bak kata pepatah.."Diluah Mati mak, di telan Mati Bapak" hah tension, stress la gini..kalau satu hari dalam seminggu boleh terima lagi..tapi boleh katakan hari2 semester ni ada kelas 6.30..Kalau semester lepas lecturer selalu lepas awal..dan biasanya dia selalu bagi tutorial untuk kelas je..memang selalu balik awal sebelum pukul 8 almost..
Macam mana ye nak hadapinya sampai hujung semester..Nak tukar waktu tapi lecturer tak layan.. Allahu Akbar.. Belajar satu Ibadah, Solat juga Ibadah..Ya Allah Seandainya ini ujian yang harus aku tempuhi..Aku Berharap Agar aku mampu menghadapi dan menanganinya dengan baik..Amin.

Ok Noted. Bukan Nak Mengata tapi hanya UiTM Kampus Bandaraya Melaka je yang buat kelas waktu maghrib..Ini Kenyataan.Mula2 agak 'culture shock' bila dapat sambung belajar kat sini.. Sebab Sebelum takde pun paling lambat habis kelas pukul 4..Itu masa Diploma..KPTM Bangi dan UiTM Melaka lain kak oi..There is no Bias or Discrimination But Facts. Nothing to False or Right here. FACTS!!!
Berharap mampu tabahkan hati kuatkan semangat untuk hadapi semua ni..Walaupun terkejar-kejar untuk mengerjakan solat MAghrib..Cuma berharap dalam hati agar Segala Amal Ibadahku diterima Allah..Amin Ya Allah..Semoga diberkati segala usahaku dan ada kejayaan menjadi milikku nanti..InsyaAllah..

Kawan2 doakan saya dan kawan2 kuat semangat untuk hadapinya..Mudah2an segalanya berjalan lancar dan mendapat keberkatan dari-Nya..Amin.

No comments:

Post a Comment