Blogger Layouts

Tuesday, April 12, 2011

Memberi Tak Mengharap Balasan Tapi Tolonglah Jangan Mengungkit..!!

Assalamulaikum w.b.t..
Alhamdulillah walaupun keadaan kurang memuaskan..namun saya bersyukur kerana masih punya kekuatan untuk terus melangkah.. Alhamdulillah diucap apabila Allah memberi kita nikmat sakit dan Alhamdulillah juga kerana Allah memberikan kita nikmat sihat..Jangan kita yang segala nikmat yang kita kecapi adalah milik dan kurniaan-Nya pada semua makhluknya..Alhamdulillah..

Demam selesema yang tiba-tiba menyerang tak dapat ditepis..melainkan hanya mengumpul daya kekuatan untuk terus bersemangat dan tabah mengharungi kehidupan walau keadaan tidak mengizinkan.. Mudah-mudahan dalam sehari dua lagi sihat..InsyaAllah.. dan dipermudahkan untuk menghadapi FINAL EXAM..!!! Amin.

Bila kita sakit mesti hati kita cepat sakit kan?? Maksudnya hati jadi sensitif..mudah terasa.. Tak tahu lah kenapa dan dari mana sebabnya.. Hati rasa mudah nak terasa.. Waktu sihat selalu juga orang buat kita terasa tapi rasa cam tak ada apa2 yang berlaku pun..tapi bila sakit jadi sensitif.. Hai Perempuan oh Perempuan..!! Beginikah kamu,,,???
Memang saya jenis orang yang Happy Go Lucky dan tak suka nak fikir masalah..dan juga saya tak suka masuk campur hal orang..kalau orang cerita saya dengar kalau taknak cerita pun takpe..hehe.. (macam hidup dalam planet sendiri je)..

Tapi HATI akan jadi Sensitif bila orang mengungkit benda yang dah lepas dan cakap saya macam2.. Saya nak tampar laju-laju on the spot pun ada juga..Tapi saya masih ada sifat SABAR yang tinggi..InsyaAllah.. 

Apa kita rasa bila kawan kita sendiri cakap kita nie kedekut la..tak sayang dia la..tak jaga hati dia la.. macam2 lagi lah..Mesti pernah dalam persahabatan nie?? Ketabahan hati yang paling penting masa nie.. Kalau saya asyik nak memberi dan jaga hati orang..sapa plak nak jaga hati saya nie.. Kadang2 terfikir.. ROBOTKAH AKU????

Memberikan Perkhidmatan dan Bantuan hanya untuk orang lain tanpa memikirkan kebajikan untuk diri sendiri.. hmmmm.. Susah juga tue sebab masalah sekarang SAYA adalah MANUSIA.. ada perasaan dan ada hati...

Cuba lah andai setiap kebaikan yang saya buat tue saya charge paling minimum SERINGGIT... Agak2 apa yang mereka rasa..?? Tertekan, Stress.. sebab nak bayar hutang2 lapuk yang semakin berlambak.. haha.. tapo saya tak lah sekejam tue.. 

Pada saya.. Saya Memberi tak nak Harapkan Balasan dari segala Kebaikan yang saya bagi kat orang..Andai mereka tak Nampak kebaikan saya pun takpe..Yang penting Allah tahu apa yang saya Lakukan..Setiap Nikmat datang dari Kurniaan-Nya..Rezeki ada kat mana2 je.. 

Jadi andai nak mengata dan menceritakan sifat buruk saya kat orang tue terpulanglah.. Sebab Allah nampak apa yang anda lakukan..dan Allah juga tahu apa yang telah saya Lakukan.. Anda Mengata Anda yang Dapat DOSA dan Saya Dapat PAHALA.. kurang sikit dosa2 kecil saya.. 

Terasa memang Terasa..tapi kalau memang perangai dia camtu nak wat camne.. nak ubah memerlukan masa..lagipun nak ke dia mendengar nasihat dari "ORANG YANG TAK PERNAH FAHAM DAN SAYANG DIA NIE".. I Know Who Am I..

Mudah2an Allah Kuatkan Hati nie untuk terus maju kehadapan melangkah Mencari Redha-Nya...InsyaAllah.. 
La Tahzan..Innallaha Ma'ana..


No comments:

Post a Comment