Blogger Layouts

Thursday, April 24, 2014

Luahan hati Seorang Insan Biasa

Tinggal jauh dari ibu dengan ayah bukan untuk cari masalah dengan orang..
Ibu selalu pesan jaga diri..Jangan hiraukan apa orang kata.. itu pesan ibu..jgn cari pasal dengan orang..
Ibu..anak ibu x pernah cari pasal dengan orang..x pernah sikit pun ada perasaan dendam dengan orang lain..
Tapi Ibu..orang yang buat anak ibu sedih..
Allahu Rabbi..kalau lah ibu tahu..mesti dia xkan bagi anak dia tinggal jauh2 camni..

Kita xde hak untuk halang orang supaya x benci kita..tu semua pilihan mereka sendiri.. Dah orang x suka, benci sgt tgk kita..kita x boleh nak buat apa..apa yang kita boleh buat cuma maafkan dia.. Sebab x semua orang blh terima kita begitu juga dgn kita..

Tapi lagi sedih bila kita x tahu apa salah kita..tiba2 orang x suka dgn kita..padahal bergaduh berbalah dengan orang lain..disebabkan kita berkawan sama dengan orang yang dia gaduh tu..dengan kita2 sekali kena..Tapi xpela..terpulanglah..dah orang benci dan xboleh tengok muka kita..takkan nak merayu2..Buang karen je kot.. chiill je..Kita xbuat salah apa2 kat org tu..buat je macam biasa..

No comments:

Post a Comment