Blogger Layouts

Tuesday, July 16, 2013

Berakhir Sudah...

Alhamdulillah..perjalanan ku selama 3 semester di sini telah berakhir..
Di UiTM Kampus Bandaraya Melaka..walaupun selepas ni praktikal kat Melaka tapi sesi pembelajaran di kelas telah berakhir..
Terlalu banyak kenangan manis, pahit dan semua ada..macam2 ada..Yang meninggalkan kesan adalah menjadi bahan gosip..tak pasal2 jadi mangsa..padahal takde kena mengena pun..kelakar je..
Sebenarnya sedih juga bila terasa diri macam jadi bahan fitnah..walaupun xde orang tahu.. but I feel it..

Tak perlulah diperbesarkan sekarang ini..yang penting semua dah berakhir..no more annoying things.. Saya bahagia sekarang..dapat hidup dalam kehidupan yang bebas tanpa ada orang sekeliling yang memandang benci..tinggalkan semua itu jauh2..jangan difikirkan lagi..

Dari semester 3 mula2 masuk dulu tahun lepas..pada bulan March 2012.. antara aktiviti besar sepanjang bergelar student IB di UiTM seperti..
EXHIBITION Part 3

Event pasal negara Europe..yg wajib untuk semua pelajar IB part 3..ni antara event terbesar sepanjang semester selain daripada Sukan Antara Program..

Bila masuk semester 4..our schedule become hectic..cuba bayangkan 1 semester kena carry 8 subjek..oleh sebab itu saya ambil langkah berjaga2 dengan amek short course..so masa semester 4 hanya amek 7 subjek..Semester 4 tak banyak event..cuma ada satu Trip Kelas..

Trip Kelas ke MIDA dan AsianGeos di Kuala Lumpur..


And the last part of our semester is..the best things forever and ever.. pada semester 5.. adalah..

Academic Trip to Melbourne Australia..




Seronok sangat dapat tengok negara..sangat sejuk kat sana..tiba2 rasa tak nak balik Malaysia..Too much things i've learned.. Udara bersih, sejuk, segar dan nyaman.. Suhu waktu siang hanya 14 celcius dan malam 9 celcius..cuba bayangkan betapa sejuknya..sampai dalam bilik hotel bukan saja ada aircond tp juga ada warmer..2 in 1..bersyukur sangat dapat pergi ke negara yang jauh lebih baik dari negara sendiri..berbanding kelas lain..dari segi budaya, disiplin dan tingkah laku..there all are so kind and friendly to all person who came to their coutry..even Australia is a strict country..

Alhamdulillah..atas kurniaan-Nya.. Last but not least, aktiviti yang sempat diikuti sepanjang menjadi pelajar degree..
Dinner IBUC masa Part 3

Majlis Jalinan Ukhwah IBUC masa part 5 

RIID2012 di UiTM Alor Gajah

yang ni pula masa pertandingan reka cipta di UiTM Shah Alam.. IIDEX2013

 ni event kelas kami..
Futsal Tournament

ni pula pertandingan reka cipta peringkat UiTM Kampus Bandaraya Melaka
MEKPIID2013

Sekian perjalanan kehidupanku sebagai pelajar degree yang sangat hectic..serius tak sama macam masa diploma..namun Alhamdulillah dapat laluinya dengan baik..Insya Allah lepas ni dan praktikal..tak payah pegang buku lagi..tulis aktiviti dalam buku log je..mudah2an juga dapat siapkan thesis last semester dengan baik..Amin..doakan ye kawan2.. 
Salam sayang buat sahabat dari Pemilik Taman Sakura
Enjoy your reading..!!!
Salam Ramadhan

No comments:

Post a Comment

Daisypath Happy Birthday tickers