Blogger Layouts

Friday, November 12, 2010

Ku Telah JATUH CINTA..(o_0)

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Alhamdulillah semalam sempat lagi berusrah walaupun di dalam kesibukan menghadapi peperiksaan.. Syukur ke hadrat Ilahi masih lagi diberi kekuatan untuk bernafas di Bumi-Nya yang nyata..

Walaupun semalam penat baru lepas exam.. tak tahu lah kenapa diri ini rasa bersemangat sangat nak pergi usrah.. Biasanya kalau lepas abis exam atau kelas, bila kawan2 ajak pergi jalan2.. terasa berat je kaki nie nak melangkah.. yang ada dalam fikiran nak rehat puas2.. tapi bila sebut "USRAH" je jadi bersemangat.. Alhamdulillah syukur sangat sebab semakin lama semakin dekat untuk ke jalan-Nya.. Mudah2an dipermudahkan urusan ini.. Dah lame tak join usrah nie.. Sejak dah abis sekolah.. tercari-cari jugak kat mane.. Alhamdulillah akhirnya dipertemukan lagi cinta ini.. Harap dapat lebih banyak lagi PENGISIAN, TARBIYYAH dan ILMU untuk dijadikan SANTAPAN HATI dan ROHANI..

Semakin lama join usrah nie rasa semakin dekat sangat dengan yang Maha Pencipta.. Rasa ada satu KESEDARAN dalam diri.. boleh fikir secara RASIONAL bukan dengan EMOSIONAL.. teringat kata-kata akak naqibah usrah.. bila berkongsikan tentang masalah yang melanda diri..
"bersikap RASIONAL adalah lebih baik dari sering bersikap EMOSIONAL.. memang fikrah setiap wanita akan bersikap EMoSIONAL, hanya lelaki yang akan banyak bersikap RASIONAL tapi tak salah untuk kita cuba menjadi RASIONAL.."

Ermm betul jugak kan kata-katanya.. Kata-kata itulah yang sering tersemat setiap masa.. kata orang bertindak mengikut arahan.. hehe ^_^ Bersikap rasional boleh menenangkan.. itulah yang saya lakukan selalu.. Alhamdulillah berjaya jugak mendidik hati ini menjadi seorang yang SABAR, TABAH, KUAT SEMANGAT dan YAKIN PADA DIRI.. mudah2an terus kekal dalam diri ini.. AMin..

Nampaknya saya dah JATUH CINTA... (^_^)
Haha..dengan sape ye??
Dengan USRAH la ape lagi..
Macam2 yang dah dipelajari.. tapi satu je yang masih belum berjaya lagi iaitu untuk menarik SAHABAT dan SAHABIAH yang rapat untuk join sekali.. xpela.. Jalan masih terbuka lagi.. Moga ada peluang lagi..

Mempelajari tentang USRAH.. mestilah kena tahu dan kenal asal-usul USRAH..
Banyak akak naqibah cerita.. yang masih saya ingat..
USRAH diperkenalkan oleh IMAM HASSAN AL-BANNA..
USRAH tue dalam bahasa Arab maksudnya KELUARGA..
banyak sangat akak naqibah cerita.. siap tunjukkan slide show lagi.. mengenai 7 peringkat yang Imam HAssan Al-Banna bina untuk menjadikan ISLAM sebagai Pentadbir Dunia.. seperti negara Amerika yang majoriti dikuasai oleh Yahudi.

Hurmmm...

Semalam kak naqibah cerita pasal.. 'MINiMUM REQUIREMENTS yang Allah bagi kat kita dalam Menjaga Aurat dan batas-batasnya...'

.......................bersambung...


No comments:

Post a Comment

Daisypath Happy Birthday tickers